Aviseringar
Rensa alla

Tjock??


Ämnesstartare

Jag är en tjej som är 14 år och har en ätstörning jag är ca 164 och väger 49-51kg, i somras vägde jag 42-45 kg vad ska jag göra för att gå tillbaka dit utan att träna?


   
Citera
Ämnesetiketter

Uhh, jag skulle nog säga att du inte är tjock då. Du ska nog väga som minst 50-60 kg i 14 års åldern tror jag ifall du är 164cm.

Jag är ingen expert men jag säger bara det jag tror och hört från dom flesta.


   
SvaraCitera
Listus

Tycker inte det låter onormalt, sen förstår jag att man evt vill gå tillbaka om det gått snabbt. 

Men tror att du måste träna eller motionera på något sätt. 

Så lite som 20 min löpning om dagen kan göra ganska snabb skillnad. Oavsett hur du väljer att evt träna som tar det 2-3 veckor innan du kanske ser resultat 🙂
 


   
SvaraCitera

Blir svårt utan att träna. Var inte så lat och börja rör på dig istället 


   
SvaraCitera

Tror att 14 år - 164 cm lång - 49-51 kg är helt perfekt. 42 - 45 kg låter ju mer som undervikt.


   
SvaraCitera
Haien

Din vikt verkar helt normal och du är inte "tjock", men ka samtidigt förstå om du vill gå ner till det du var förut.

Det enda sättet utan träning är att helt enkelt äta mindre, alternativt äta mindre kolhydrater (pasta, potatis, ris, osv) och byta ut det mot grönsaker.

Lycka till!


   
SvaraCitera

Sluta ät


   
SvaraCitera

värför vill du bli smalare för? värför skulle någon vilja vara mindre attraktiv och samtidigt skada sin kropp? ät mer säger jag


   
SvaraCitera

varför i helvete tror du att du är tjock
är du helt bakom vettet eller


   
SvaraCitera

Varför i helvete har du träningsförbud?  I ditt fall så tycker jag att du ska jobba med att blir starkare och inte smalare. Kan sluta illa annars tror jag


   
SvaraCitera
time
 time

Jag låser den här tråden då du absolut inte under några omständigheter behöver gå ner i vikt - du behöver få hjälp med att bli frisk från din ätstörning.

Den som på något sätt tipsat om viktnedgång eller uppmuntrat till svält i en tråd med uppenabar ätstörningsproblematik kommer varnas eller låsas.


   
SvaraCitera

how stupid


   
SvaraCitera