Aviseringar
Rensa alla

Tjock och mina vänner orkar inte med mig


Ämnesstartare

Ända sen jag var fem har jag kallats tjock och ful och det har har satt sig väldigt hårt på mig. Jag klarar inte ens av att se på mig i spegeln utan att bli illamående. Om vi säger såhär, jag har benig överkropp, ingen platt mage och lite tjockare lår. Och jag mår grymt dåligt av det. Jag tränar 40 minuter varje dag och mina vänner har allvarligt talat övergett mig och blir irriterade varje gång jag tar upp om hur lågt självförtroende jag har. Folk hackar ofta på mig om mina "killhänder", beniga handleder och att jag oftast klär mig i hoodies och kepsar. Klädseln har jag för att dölja att jag är tjock och att jag alltid blir supersvettig. Så. Ni får gärna komma med allt från tankar till träningstips.


   
Citera
Bell
 Bell

Skaffa bättre vänner Ledsen Träna inte för att forma kroppen på något speciellt sätt utan på ett sätt som du mår bra av, prova olika pass/typer av träning och hitta det du tycker är roligt och meningsfullt. Klä dig som du vill, inte som du tror att du behöver… Blö, vilka präktiga tips men sånt här är ändå prio ett.. Det är hemskt att skämmas för sin kropp men att böja sig för de/dem/det som gör att en skäms är som att håna sin egen fullt fungerande kropp! 


   
SvaraCitera
Kudhos

Skaffa bättre vänner.

Du borde nog kontakta en psykolog/skolkurator ang. självbilden/självförtroendet

och vill du träna så träna för du gillar och mår bra av det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är finn som du är, dina "vänner" är bara ett gäng rövhål. Kämpa på! Glad


   
SvaraCitera

Helt ärligt, du bör träna, tolka mig på rätt sätt, det kommer bli mycket lättare för dig i livet, inte just för att man ser "bättre" ut (hur man nu vill tolka det) men för att man mår bättre, det är lättare att ta sig till ställen. Lättare att få jobb och japp krast nog lättare att skaffa kille/tjej.

Jag menar, vill du vara överviktigt och trivs med det bör du inte träna eller sträva åt att bli smalare, men gillar du inte det, eller är osäker är kost och träning det "enda" alternativet.

Dessutom verkar du inte speciellt överviktig heller.

On another note: Sorry om du tycker jag är taskig eller så, men det är dåligt och negativt att vara överviktigt speciellt för den som är det :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kram. Hjärta


   
SvaraCitera
Elviz

Jag vet hur det känns att svettas. Jag blev kallad för "stinkbomben", men jag brydde mig inte. Nu har det gått över dock, man har oftast en period när man kommer in i puben. 
Jag duschade varje dag till slut och skaffade den bästa deon som jag hittade. Och i skolan sprang jag inte så mycket och hållde mig i "kylan".

Gillar du din klädstil, eller som du skriver, gör du det bara för att dölja? Jag råder dig om att ta de kläder du vill ha. Det spelar ingen roll hur du ser ut på din kropp, du får acceptera att det är Du. Självklart kan du träna, men må inte dåligt av hur du ser ut.

Om du ser till att du inte svettas lika mycket (om du fortfarande gör det, sök runt på nätet eller prata med skolsköterskan t.ex), så behöver du inte dölja att du svettas. Ta då de kläder du vill ha. Då har du TVÅ saker som inte kan störa dig mer.

 Lycka till! Jag vill gärna veta hur det gått, och jag finns om du vill prata! 🙂 Hjärta


   
SvaraCitera