Aviseringar
Rensa alla

Tjockt till tunnt hår


Kelink
Ämnesstartare

Har ganska så långt och tjockt hår, lite för tjockt för mig, och skulle jääätte gärna vilja ha tunnare! hur ska jag göra? ge tips, och vill helst inte till frisören, men om det är enda lösningen så får det väl bli


   
Citera
Ämnesetiketter

varför ej frisören? 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Klipp ur det? Party Finns urtunningssaxar att köpa, som klipper av några strån liksom.. så brukar ju frisörerna göra men om du inte vill gå till frisören så kan du väl ta hjälp av en kompis/familjemedlem Glad


   
SvaraCitera
Kelink
Ämnesstartare

korsitaket:
varför ej frisören? 

kanske lite töntigt men har ganska slitet och ojämnt hår också som jag skäms över haha, så om jag ska till frisören så vill jag också fixa till det, och det blir ju ganska dyrt :/


   
SvaraCitera

Kelink:

kanske lite töntigt men har ganska slitet och ojämnt hår också som jag skäms över haha, så om jag ska till frisören så vill jag också fixa till det, och det blir ju ganska dyrt :/

jaha, haha. skämmas ska du ju inte behöva göra 🙂 men dyrt är alltid drygt såklart 🙁


   
SvaraCitera

Kelink:

kanske lite töntigt men har ganska slitet och ojämnt hår också som jag skäms över haha, så om jag ska till frisören så vill jag också fixa till det, och det blir ju ganska dyrt :/

Det kostar väl inte mer än en vanlig klippning?


   
SvaraCitera

Du kan köpa en sax som man tunnar håret med 🙂 Det är ganska enkelt och blir ganska bra. 

Är bara att sätta upp håret och ta lite hår försej och klippa en gång i mitten utav slingan 🙂


   
SvaraCitera

ge det till mig


   
SvaraCitera

mvh en som har tunt hår


   
SvaraCitera
Kelink
Ämnesstartare

pendu:
ge det tillarrow-10x10.png mig

gärna<3333


   
SvaraCitera
Kelink
Ämnesstartare

lisa20088:
Du kan köpa en sax som man tunnar håret med 🙂 Det är ganska enkelt och blir ganska bra. 

Är bara att sätta upp håret och ta lite hår försej och klippa en gång i mitten utav slingan 🙂

vart kan man köpa det? och ska man typ klippa så det blir olika längder?:)


   
SvaraCitera
Kelink
Ämnesstartare

absentthinking:

Det kostar väl intearrow-10x10.png mer än en vanlig klippning?

aldrig varit hos frisören så vet ej haha? men nåt extra blir det väl eller


   
SvaraCitera

Kan tänka mig att en sådan sax kostar ungefär lika mycket som en klippning hos en billig frissa!


   
SvaraCitera

Kelink:

vart kan man köpa det? och ska man typ klippa så det blir olika längder?:)

Spelar nog ingen roll vilka längder man klipper det i det syns ju inte direkt jag klippte bara lite 🙂 Den billigaste jag hittade kostade 49 kr på fyndiq.se sök på urtunningssax 🙂


   
SvaraCitera

Kelink:

aldrig varit hos frisören så vet ej haha? men nåt extra blir det väl eller

Oj då. Nej, det tror jag knappast. När man betalar för en klippning får man ju håret som man vill ha det.


   
SvaraCitera