Aviseringar
Rensa alla

Tjugotreårskris


Ämnesstartare

Hej vänner,

Jag måste erkänna en sak för er, jag är kass på webutveckling. Jag kan inte ens tillräckligt mycket javascript för att förstå mig på firebase. Det är verkligen grektiska för mig, men jag vill inte riktigt erkänna det för migsjälv. Vilken tragedi!

Glansdagarna är förbi, då jag hade MVG i webdesign på gymnasiet, nu är det bara utför som gäller. Min identitet som webbdesign-nörd är söndrad...

Jag sysslar bara med onyttiga saker, som filosofi eller literatur, inte precis något som man kan räkna med att tjäna pengar på de närmaste 20 åren.

Jag är onyttig, och olönsam men trotts det så är jag stolt över vad jag får uträttat varje dag.

Om man kan göra ett val, mellan kultur och pengar, så har jag valt kultur (kanske ofrivilligt). Men varför kan man inte ha båda? Det är mycket som verkar vara ekonomiskt omöjligt, som att höja skatten! Men också att tjäna pengar när man är så onyttig som mig.


   
Citera

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan noll om kultur, men tjänar kosing så det räcker. Så det är kanske sant.


   
SvaraCitera
Åtta

Om det gör dig gladare kan jag meddela att jag idag satt i ca 4 timmar med ett och samma jävla Javascript-problem. Och jag jobbar som webbutvecklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Bli bra på något som folk vill betala för.
2. Gör det.
3.
4. Profit!


   
SvaraCitera

stackars liten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte vad du menar.

är du sur över att du inte kan producera tillräckligt bra kultur för att ha det som inkomst eller är du sur över att du inte kan ha kulturkonsumtion som yrke?

lol

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

orkar inte motivera följande ståndpunkt, men finner det paradoxalt att du kallar dig marxist samtidigt som du kallar aktiviteter som inte stärker din egna inkomst för onyttigt

mvh trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

är du sur över att du inte kan producera tillräckligt bra kultur för att ha det som inkomst eller är du sur över att du inte kan ha kulturkonsumtion som yrke?

Jag är överhuvudtaget inte sur.

Blivande_japan:

stackars liten

Absolut inte. Jag kanske är liten i något avseende, men det är inte synd om mig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

soundsystem:

Okej

[smile]

aristoteles:

Kan noll om kultur, men tjänar kosing så det räcker. Så det är kanske sant.

[party]

Åtta:

Om det gör dig gladare kan jag meddela att jag idag satt i ca 4 timmar med ett och samma jävla Javascript-problem. Och jag jobbar som webbutvecklare.

Att du erkänner det hedrar dig. Tack för din omtanke. [smile]

dvärgkastarn:

1. Bli bra på något som folk vill betala för.
2. Gör det.
3.
4. Profit!

1. Lär folk att vilja ha något du skapar.
2. Begränsa tillkomsten till det.
3.
4. Profit!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Chi Huang Ti:

finner det paradoxalt att du kallar dig marxist samtidigt som du kallar aktiviteter som inte stärker din egna inkomst för onyttigt

Marxism propper handlar om att vara facinerad av kapitalism, och samtidigt identifera paradoxer och låsningar i kapitalismens dynamik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

1. Lär folk att tycka om något du skapar.

Det funkar ju också, men det är lite jobbigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Det funkar ju också, men det är lite jobbigare.

Det bästa är såklart att identifera något som gör folk frusterade och sedan ge dem en lösning på frustrationen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kulturmarxisten:

Bli bra på något som folk vill betala för.

Det här börjar bli mer och mer en utopi position. Vi har en historisk trend av att mänskligt arbete minskar i monitärt värde. Jag tror den enda vägen framåt är entreprenörskap, jag börjar bli mer och mer övertygad om det.

Även om 95% av nya företag lägger ner efter 2-3 år, så tror jag ända det är mer produktivt för samhället som stort. Ett misslyckat företag gör åtminstående andra företag starkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänta bara tills du är 30 och gammal på riktigt! [wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vänta bara tills du är 30 och gammal på riktigt!

Jag kan inte tänka migsjälv som 30 åring, det känns som om allt över 30 är väldigt sjukt abstrakt för mig! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jag kan inte tänka migsjälv som 30 åring, det känns som om allt över 30 är väldigt sjukt abstrakt för mig![crazy]

Det är det för oss alla min vän, tiden rullar i jävligt snabb takt dit också.. Snart ligger du där gammal, grå och tänker tillbaks på de glansiga dagarna, om några sådana i ditt liv har existerat vill säga.. [wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är det för oss alla min vän, tiden rullar i jävligt snabb takt dit också.. Snart ligger du där gammal, grå och tänker tillbaks på de glansiga dagarna, om några sådana i ditt liv har existerat vill säga..

Haha vilken sorglig framtidsvision:-(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Haha vilken sorglig framtidsvision:-(

Tror du han blev ledsen på riktigt? [sad]


   
SvaraCitera