Aviseringar
Rensa alla

töja navelpiercing och retainer på 1.2 mm


Ämnesstartare

Jag mätte tjockleken på min piercing och märkte att det bara var 1.2 mm tjock, och inte 1.6 som är det vanliga, har inte kunnat bytt från läkstaven för den enda affären i stan som säljer navelpiercingar har bara 1.6. Känner mig dock lite lurad av min piercare för han inte sa att den var smalare än andra.

hur ska jag nu göra om jag vill töja till 1.6? ska jag bara pressa igenom den eller? det känns ju inte så bra. sen ska jag snart göra en magnetröntgen och undrar om jag kan ta en retainer som är 1.2 fast är för ögonbryn?

är sjukt tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

snowflake:

ska jag bara pressa igenom den eller?

ja, det är bara att köra. kanske gör lite ont men å andra sidan så är det ju för att man töjer huden. men den klarar det.


   
SvaraCitera

hur gammal är piercingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

bara att köra

läskigt! och aaj. men jag tror jag väntar till typ maj att göra det, gillar ändå läkstaven 🙂

Fingerprints:

hur gammal är piercingen?

9 månader


   
SvaraCitera

snowflake:

9 månader

hur ser den ut? är den helt läkt?

Skulle vänta så länge som möjligt med att byta, särskilt om du ska töja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hur ser den ut?

nja det har varit lite krångel och det brukar vara torrt runt översta hålet så jag ska vänta minst till den ser helt bra ut tills jag testar, om jag ens vågar haha


   
SvaraCitera

snowflake:

nja det har varit lite krångel och det brukar vara torrt runt översta hålet så jag ska vänta minst till den ser helt bra ut tills jag testar, om jag ens vågar haha

bra! för börjar du få problem med piercingen blir det jättejobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

bra! för börjar du få problem med piercingen blir det jättejobbigt

har ju haft lite problem, den har vandrat nån/några millimeter och blivit lite sned, och den har gjort ont. man blir så ledsen när det ska krångla 🙁

men vet nån vart man kan köpa en navelpiercing som är invändigt gängad? jag tror inte jag vågar köra en med gängor igenom, det lär nog bli fucked up då ;o


   
SvaraCitera

snowflake:

har ju haft lite problem, den har vandrat nån/några millimeter och blivit lite sned, och den har gjort ont. man blir så ledsen när det ska krångla 🙁

lätt att det blir så. vänta några månader till med att byta
själv plockade jag ut min navelpiercing efter ett halvår, piercingar funkar inte för alla.


   
SvaraCitera