Aviseringar
Rensa alla

Töja septum


Ämnesstartare

Hejsan 🙂 Nu har jag haft min septum sen 27e april. Den känns bra, ömmar bara lite när jag trycker på den.
Nu till mina frågor 🙂 Efter hur lång tid ska jag börja töja den? Jag vill gärna vara helt hundra på att den är läkt och har vant sig vid att vara det om ni förstår. Sen; vad ska jag töja med? Ledsticka eller horn? Och slutligen; vad är en lämplig size att börja med? Jag började töja lobe först i 13-årsåldern, och började då från 1.2 till 5. Det var inte vackert. Nu är jag väldigt rädd om min fina septum, så jag vill börja så milt som möjligt. Vilken size brukar det börjas med?
Tack på föhand [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när den är helt läkt och så bör du väl själv kunna avgöra... septumet ska inte vara ömt och du bör kunna dra och leka lite i smycket utan att det gör ont.
jag töjer inte mer än 1mm per gång eftersom bara det gör svinont. och du bör töja med ledsticka eftersom sådana är längre än horn.
hur stort du ska töja till första gången beror ju klart på hur stort septum du har nu. gå till en studio så hjälper dom dig med det [y]


   
SvaraCitera

Vilken storlek du ska köra på beror väl på vilken storlek du har nu?

Om du har 1.6 så kör man 2 eller 2.4 i varje fall. Man kan oftast hoppa över 2 och gå till 2.4 direkt, brukar funka för det mesta. Men om det är jättebedrövligt och du inte klarar av det så är det väl lättast att töja till 2 först. Men som sagt.. För mig gick det ganska enkelt ifrån 1.6 till 2.4.

Och du känner efter när din septum känns bra, då skall det gå bra att töja. Jag väntade ungefär en månad tills jag började töja min. Gick perfekt. Septum är ganska lättläkt med.

Så.. 1.6-2.4, 2.4-3.2, 3.2-4 och sedan är varje steg en millimeter vanligtvis. Rekommenderar att inte töja mer än 1mm per gång heller.

Ledsticka är bäst också, tycker jag.

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En storlek åt gången och vänta hellre för länge än för kort:)

Kan även säga att töjja septum kan vara det jävligaste man kan göra i min menining.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera