Aviseringar
Rensa alla

TÖJDE FEL, HJÄLP!


Ämnesstartare

det var såhär att jag hade en ring i örat redan, inte så tjock men kanske 1 mm eller lite mer. okunnig köpte jag 3 mm töjning o satte in. gjorde ont åt helvete så ja tog ut den efter kanske 5 minuter. läste senare att de kanske var för stort

örsnibben är pyttelitesvullen o lite röd, ringhålet är rött (inte blödande) och ja kan ana en liten bristning, dock inte något blod.

hur mycket kan ja ha fakkat mitt öra nu? kan de bli ärrvänader o jag vet inte vad? hur ska jag göra nu?

tack för hjälp!


   
Citera

låt det vara så märker du. tror inte det är helt fuckat iallafall, gl [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

låt det vara så märker du. tror inte det är helt fuckat iallafall, gl [y]

men 3 mm var inte så jättemycket eller? för de va de lägsta man kunde välja på sån acrylic spiral eller va de hette


   
SvaraCitera

allshallperish:

men 3 mm var inte så jättemycket eller? för de va de lägsta man kunde välja på sån acrylic spiral eller va de hette

ingen aning, men som sagt, det är nog inte helt fuckat.


   
SvaraCitera

Beror på, hade du sån där pistolhål där eller en riktig kanyl med ett riktigt piercing smycke?

För att göra 3mm direkt på ett pistolhål kan inte vara så bra, kan förstå att de gjorde ont. Låt örat vara lite, sätt i nåt litet och ha de så i nån vecka kanske. Sen kan du nog försöka med något mindre.

Där har du något som är mindre än 2mm:
http://www.star-piercing.net/sunshop/index.php?action=item&id=3288&prevaction=ca...

Annars kan du bara gå till en piercingstudio om du inte orkar köpa sånna där "spikar". Gå dit 2 gånger så då kommit upp i 3mm så kan du börja töja själv sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Beror på, hade du sån där pistolhål där eller en riktig kanyl med ett riktigt piercing smycke?

jag hade gjort hålet själv, hade ett sånt smycke som man brukar ha i septum. inte jättetjockt , är mest orolig för såna ärrvävnadspluppar eller va de är [shake]


   
SvaraCitera

allshallperish:

jag hade gjort hålet själv, hade ett sånt smycke som man brukar ha i septum. inte jättetjockt , är mest orolig för såna ärrvävnadspluppar eller va de är [shake]

Tror inte de är nån fara eftersom det inte är en ny piercing, vad jag vet så är de oftast nya piercingar som brukar få sånna. Men det är väl bara att vänta å se.


   
SvaraCitera

Damn, jag var helt säker på att du menade arslet när jag läste rubriken!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör inte ont längre. bara pyttelite känsligt, någon som vet hur lång tid de kan ta innan den pyttelilla sprickan läker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag töjde från 0 till 6mm på 3 timmar,
det började vara, jag tog ut det och det växte ihop.
Sen började jag töja igen.
Ingen skada skedd.


   
SvaraCitera

allshallperish:

gör inte ont längre. bara pyttelite känsligt, någon som vet hur lång tid de kan ta innan den pyttelilla sprickan läker?

Vänta en vecka så ska du se att det är så gott som läkt. Jag menar, gjorde det bara ont är det ju bara att byta tillbaka. Om du spräcker hålet dock så bör du gå tillbaka typ 2 - 3 mm och låta det läka ihop. [smile]

Blousey:

jag töjde från 0 till 6mm på 3 timmar,
det började vara, jag tog ut det och det växte ihop.
Sen började jag töja igen.
Ingen skada skedd.

Men då töjde du inte, du gjorde hålet större.
Inte riktigt samma sak, töjer man för snabbt i t.ex. örsnibben blir det ju bara en tråd kvar av örat under liksom... [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

För att göra 3mm direkt på ett pistolhål kan inte vara så bra

jag gjorde det [surprised] och det gick bra som satan, visst gjorde lite ont men det är själva tjusningen med kroppssmyckning, right? [bigsmile]

men dude, jag tror inte att du får några problem, det fick inte jag och jag hade i den. dessutom tvättade jag den hemskt sällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raally:

men dude, jag tror inte att du får några problem, det fick inte jag och jag hade i den. dessutom tvättade jag den hemskt sällan.

tack för det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allshallperish:

tack för det [smile]

you're welcome, baby [wink]


   
SvaraCitera

antagligen inte mycket, då hade det varat och vart helt sprucket.


   
SvaraCitera