Aviseringar
Rensa alla

Töjning


Ämnesstartare

Har tänkt börja töja örat men inte så mycket. Jag köpte idag en töning på 3 mm, (en 'rund spiral', alltså 3 mm ytterst)

har hört att det blir svårare att töja om man gör för mycket på en gång pga vävnaden i huden(?)..

så hur mycket ska jag töja under hur länge?

tacksam för svar 🙂


   
Citera

Du kan ju inte börja med en på 3 mm [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Du kan ju inte börja med en på 3 mm

just nuhar jag en vanlig piercing som är ca 1 mm, och den jag köpt är smalarna 'i början' av örhänget om du fattar..


   
SvaraCitera

1-2 mm i månaden sa dom till mig i studion när jag började töja, töjde dock fortare o gick ändå bra ^^


   
SvaraCitera

Jag började med 1 mm tror jag. Sedan köpte jag en som var 3 mm som tjockast och tryckte in lite i taget.

Tror jag även använde tops med olivolja på. Satt ofta och drog i töjningssmycket så hålet blev större.
Dock tagit ut den nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minimojen:

1-2 mm i månaden sa dom till mig i studion när jag började töja, töjde dock fortare o gick ändå bra ^^

jaha, okej tack för svaret [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Jag började med 1 mm tror jag. Sedan köpte jag en som var 3 mm som tjockast och tryckte in lite i taget.

under hur lång tid gjorde du det? En måndad eller snabbare?

I love Lucy:

Tror jag även använde tops med olivolja på. Satt ofta och drog i töjningssmycket så hålet blev större.

jaså det kanske är smart :p eller är det verkligen bra att få in hålet? Vet en kille som tog glidmedel..


   
SvaraCitera

Hur mycket tänker du stanna på?
ska du upp till 20 så töj max 2mm i månaden.
tänker du stanna på 10 kan du töja 1mm i veckan.
[smile]
använd glidmedel[y]


   
SvaraCitera

shithappens_:

under hur lång tid gjorde du det? En måndad eller snabbare?

Glömde visst skriva det [blush] Jo, det tog inte såå lång tid innan jag fick in min 3 mm-halvmåne. Kanske en månad. Men sen tog jag det lugnt, vill inte förstöra örat.

Plockade ur den och den syns inte ens numera [y]

shithappens_:

jaså det kanske är smart :p eller är det verkligen bra att få in hålet? Vet en kille som tog glidmedel..

Olivolja är inget farligt. (Man kan tom bada med det i vattnet om man har torr hy.) Babyolja eller glidmedel fungerar också 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt utan blöja går att töja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Hur mycket tänker du stanna på?
ska du upp till 20 så töj max 2mm i månaden.
tänker du stanna på 10 kan du töja 1mm i veckan.

använd glidmedel

högst 10, kanske 8. 🙂
okej, fast den 'halvmånen' jag köpt som är 3 mm ytterst, kanske drar in lite i taget, svårt att veta hur mycket av örhänget som är 1 mm om du förstår vad jag menar 🙂

tror jag satsar på olivolja 😉 använder inte glidmedel [ops]hoho

I love Lucy:

Glömde visst skriva det Jo, det tog inte såå lång tid innan jag fick in min 3 mm-halvmåne. Kanske en månad. Men sen tog jag det lugnt, vill inte förstöra örat.

okej, jag ska också ta en månad på mig :p för vill inte heller det.

I love Lucy:

Plockade ur den och den syns inte ens numera

bra! det är därför jag är tveksam på att börja töja.. men ska inte göra mer än 10 mm 🙂

I love Lucy:

Olivolja är inget farligt. (Man kan tom bada med det i vattnet om man har torr hy.) Babyolja eller glidmedel fungerar också 😉

okej, bra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUUUUR jag blir! får inte igenom den 🙁 eller så vågar jag inte trycka så jävla mycket, har redan töjt 1 mm idag men örhönget kommer trilla ut eftersom det bara är en bit igenom :s

whhhaat to do?


   
SvaraCitera

Sånna där saker värkar ha blivigt väldigt populärt :O kör med vanliga örhängen jag hehe


   
SvaraCitera

Töj lite åt gången. Låt örat vila lite, typ två dagar eller så, iaf tills det inte gör så satans ont längre.
Om du kör in hela saken på en gång är risken att du spräcker hela örat och hur mysigt låter det liksom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

Töj lite åt gången. Låt örat vila lite, typ två dagar eller så, iaf tills det inte gör så satans ont längre.
Om du kör in hela saken på en gång är risken att du spräcker hela örat och hur mysigt låter det liksom?

jo men jag har köpt en 'halvmåne' alltså måste jag dra in den rätt långt för att den ej ska fara ut.. vill inte tappa den, kanske en storlek för stor men..


   
SvaraCitera