Aviseringar
Rensa alla

Töjningar. Hjälp med tunnel..


Ämnesstartare

Jag har precis köpt en ny tunnel till mitt öra, problemet är att den är tjockare på båda sidor (och inte bara på ena som min nuvarande är) så det är sjukt svårt att få in den. Tänkte höra om det är möjligt att typ.. fila ner ena kanten eller något för att lättare få in den. Jag vet att om man väntar ett tag så töjer örat ut sig lite eller hur man ska säga det och att det då kommer gå lättare. Men ja, det skulle vara grymt om jag kunde ha den ikväll.[smile] tacksam för svar!


   
Citera

börja med en mindre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

börja med en mindre

asså jag har tio i nu, och jag köpte en tia. menar du då att jag ska köpa en 8mm? och kommer den inte krympa ner till 8mm då?


   
SvaraCitera

en tia tunnel/plugg är tio på mitten och oftast elva ute i kanterna för att den ska sitta kvar i örat. Så töj upp till elva och sätt i den.


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

malber:

Så töj upp till elva och sätt i den.

Hur ska man då få ut den? 🙁


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Hur ska man då få ut den? 🙁

Efter ett tag blir örat mjukare typ. Och då går det hur lätt som helst att sätta i och ta ur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Så töj upp till elva och sätt i den.

okej tack! ska göra det då 🙂


   
SvaraCitera

malber:

Efter ett tag blir örat mjukare typ. Och då går det hur lätt som helst att sätta i och ta ur.

? Så du menar att om man precis töjt upp till 10 är det svårt att få in en 10a men om man haft 10 länge är det lätt för att örat blivit mjukare?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

? Så du menar att om man precis töjt upp till 10 är det svårt att få in en 10a men om man haft 10 länge är det lätt för att örat blivit mjukare?

Ja, så har det varit för mig och folk i min närhet i alla fall.
Örat blir styvt när man precis har töjt, men blir mjukare och lättare att hantera efter ett tag.


   
SvaraCitera

malber:

Ja, så har det varit för mig och folk i min närhet i alla fall.

samma här


   
SvaraCitera

malber:

Ja, så har det varit för mig och folk i min närhet i alla fall.
Örat blir styvt när man precis har töjt, men blir mjukare och lättare att hantera efter ett tag.

okej låter logiskt. jag bara undrade eftersom jag aldrig haft tunnel/plugg men funderar på att skaffa det. har tröttnat på min spiralgrej som jag haft i flera år. så då kan jag köpa 11 om jag har det?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

så då kan jag köpa 11 om jag har det?

Om du kan dra lite i örat typ så ska det gå bra. Jag har tunnel och har haft samma storlek i några månader men när jag drar i örat så ser jag att jag lätt att fått plats med en större.


   
SvaraCitera

malber:

Om du kan dra lite i örat typ så ska det gå bra. Jag har tunnel och har haft samma storlek i några månader men när jag drar i örat så ser jag att jag lätt att fått plats med en större.

hm har aldrig dragit i det men har haft samma storlek i kanske 2 år.


   
SvaraCitera