Aviseringar
Rensa alla

Töntar is the new shit?


Ämnesstartare

Nachac:

Som redan nämnt är nördar och töntar samma sak. De är snarare närmare motsatser, eller åtminstone motpoler och har inget gemensamt.

Det är sant, skippa töntar. Tänker på det engelska ordet vilket är lite mer synonymt än det svenska...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

Det är sant, skippa töntar. Tänker på det engelska ordet vilket är lite mer synonymt än det svenska...

På grund av annorlunda kultur, för att det är närmast töntigt att vara nörd, framförallt i USA.


   
SvaraCitera

Nonoton:

Fast är det inte lite mer lättsamt att brinna för en viss typ av hårgelé, jämnfört med....något nördigt?

haha det beror väl helt på person. personligen tycker jag det är mer attraktivt med en kille som typ går flera år i skolan för att han verkligen vill jobba med något än en kille som är beroende av sin spegel.

det är lite svårt för mig också att avgöra vad killar tror tjejer tycker är töntigt/nördigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

På grund av annorlunda kultur, för att det är närmast töntigt att vara nörd, framförallt i USA.

So true!
Är så insnöad i amerikans kultur att jag ibland får för mig att det är lika dant här...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Hatar att töntar och nördar fått höjd social status de senaste decenniet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

det är ju inte direkt någon som hellre kollar på nörden med dreamhack, armband hellre än någon snygg halvskäggig blatte?

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är min version av en "snygg kille"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Sen blandar du ihop nördar och töntar också. Jag är inte nöjd.

stereo total:

Det är stor skillnad på nördar och töntar. Du har fattat fel.

juste!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

So true!
Är så insnöad i amerikans kultur att jag ibland får för mig att det är lika dant här...

Du får gå utanför hemmet ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjuvasjien:

Nej. Hatar att töntar och nördar fått höjd social status de senaste decenniet.

Måste vara hårt när intelligens blir eftertraktat.


   
SvaraCitera

tjuvasjien:

Hatar att töntar och nördar fått höjd social status de senaste decenniet.

håller mrd hata nördar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riktiga töntar kan inte vara inne, de/vi är för true och legit för det. Grejen med denna sociala avart är ju att inte passa in och att ha svårt för sociala sammanhang och koder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är nördig, ingen vill ha mig för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pfft, behöver inte vara inne för att vara nörd/tönt, är ett levande exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar blöjdelen


   
SvaraCitera