Aviseringar
Rensa alla

Töntig nykterist?!?


Ämnesstartare

så här är det, jag är en vanlig kille på 16år som har väldigt goda chanser att få ihop det med en riktigt härlig tjej. Hon har sagt att hon tycker jag är väldigt snygg och snäll osv, Men om vi ska bli ihop så vill jag att hon ska veta vad jag tkr om alkohol... Altså, jag har ett bra liv, och ser ingen mening med att dricka alkohol, varken nu eller nånsin (altså jag har inget emot folk som dricker, men det är inget för mej)

Tycker tjejer (som dricker) att man är töntig bara för att man är nykterist?[shake]

seriösa svar tack.


   
Citera
Ämnesstartare

Det är väl bara säga att du inte dricker?


   
SvaraCitera

Nej, varför skulle dom tycka det? Det är skitbra att vara nykterist [bigcheers]


   
SvaraCitera
kachin

är ju bara bra, enligt mig iaf, go for it!

säg det bara alltså


   
SvaraCitera

Om hon nu skulle tycka det så är hon bara korkad och omogen.


   
SvaraCitera

tycker hon att du är det. så är hon inget att ha


   
SvaraCitera

mrdude93:

Tycker tjejer (som dricker) att man är töntig bara för att man är nykterist?

det beror på vad du har för anledning, vad du är för typ
osv osv
men ta inte åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att inte acceptera någon för att den inte väljer att dricka är som isola säger, omoget.
Det är ett personligt val och borde inte påverka er relation att du inte dricker.
Om du inte känner för att dricka, säg det bara till henne.


   
SvaraCitera

Är individuellt förstås. Går inte att säga "tjejer tycker" osv. Vissa personer tycker det.

Jag tycker inte att personer som är nykterister är töntiga men jag stör mig helt klart på dom


   
SvaraCitera

En tös som gillade alkohol hade nog ej frågat vad din synpunkt kring det var. Säg att du inte dricker.


   
SvaraCitera

tror inte det var hon som fråga


   
SvaraCitera

Det kanske påverkar ens första intryck av personen och eventuellt får en att tänka denne är lite torr osv men om hon redan gillar dig lär det inte förändra nåt. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svar!
Okej, det verkar bäst att säga som det är... Men altså jag gillar allt med den här tjejen, förutom att hon ibland går på fyllefester... Men om hon inte tycker det är okej, så kanske hon inte är rätt tjej för mej...[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dra inga förutfattade meningar, jag är säker på att hon kommer att förstå, och att hon går på fyllefester är något som hon måste få göra om hon vill, du kan ju någon gång prata med henne om det är nödvändigt verkligen att dricka för att man är på fest.


   
SvaraCitera

Alkohol är endå bara gift[y]
Endå så händer det att man dricker själv ibland, just bara för att alkoholen finns[censur]


   
SvaraCitera