Aviseringar
Rensa alla

Töntigt med moped i gymnasiet?


retstickan:

haha älskar sånna här trådar [crazy]

svar: vet ej, men geiger och dräparen har väl koll

Räckte det inte att posta 1 gång?


   
SvaraCitera

Zapetta:

Räckte det inte att posta 1 gång?

haha gjorde men um eller min dator cpar, sett detta hända förut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En lätt mc då är det bättreän moped?


   
SvaraCitera

retstickan:

haha gjorde men um eller min dator cpar, sett detta hända förut

Haha ja därför jag påpekade

kraftgrabb:

En lätt mc då är det bättreän moped?

Allt är bättre än en moppe


   
SvaraCitera

lätt mc


   
SvaraCitera

moped = töntigt

cykel = awesum


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

Själv tycker jag att en moped är ju ett transport medel precis som en cykel. Ser inget töntigt med det.

där har du svaret.


   
SvaraCitera

Är det så? Då lärde jag mig något nytt idag.
Moped är alla killars dröm i högstadiet och för de flesta är det faktiskt en statuspryl, sen att det är en töntsak i gymnasiet är för mig, otroligt roligt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Bakric

Verkar fanimej inte vara en töntgrej här.
Skrattar mig nästan harmynt när killarna med sina 30k+ riejus drar förbi i hundra knyck när min gamla DT går 85 och har kostat fyratusen xD
Lägger jag en tusenlapp till går den minst lika bra som deras:p
Hursomhelst, att köra motortrimmad moppe hela tiden tycker jag är töntigt då det är precis samma sak som att räcka ut tungan till snuten när dom tittar bort. Det är barnsligt.
Kör man däremot en moppe som bara är omdrevad för att den sak dra mindre/gå fortare ser jag inget fel i det.
Fick ner vespan från ca. 3-4 dl/mil till två och den går 70[cheers]

EDIT: Jag lovar dig av hela mitt hjärta att det är helt värt att vänta tills du kan ta lätt MC-kort. Dom drar mindre, ÄR häftigare, går fortare och även "lyxmodellerna" är i ungefär samma prisklass som mopedmotsvarigheten.

EXTRAEDIT: Om du nu måste skaffa en moppe, skaffa inte en rieju. Jordnära människor som vet något om mopeder anser inte bara att det är töntigt. Det är GAY! (Inte med kopplingen till homosexuella då. Mer som engelskans "fag")


   
SvaraCitera

moped är ej töntigt. tycker faktiskt att moped är en bra grej
men
gör man det töntigt, tycker man att det är töntigt, skäms man och sådant - så blir det töntigt.


   
SvaraCitera

Använder du mopeden i syfte till att "hänga" utanför "bettans grill" så vill jag definitivt klassa det som töntigt. Men om du bara använder den som transportmedel, alltså för att ta dig från punkt A till punkt B kan jag inte förstå varför man ens kan tycka att det är töntigt.

Moped är ett väldigt bra och billigt alternativ och det märks inte minst i min egen stad, Stockholm. Jag börjar se allt fler här i innerstaden.

Annars vore "lätt MC" inte alls dåligt det heller, tänk på saken.


   
SvaraCitera

Zapetta:

Bor du på landet spelar det ingen roll

jag bor på landet (eller ja, nästan i alla fall). tkr det är ganska töntigt. men, okejdå. lugnt om det bara är transportmedel.


   
SvaraCitera

kraftgrabb:

Mina föräldrar tycker inte att det inte är lönt att köpa en moped nu eftersom det kostar mycket och dem säger att det är töntigt i gymnasiet

Dina föräldrar är korkade. Köp en moped ifall du nu vill.


   
SvaraCitera

hahah vem faaaaan bryr sig! tänkte fan kirra en chiao och steka runt på [cool] det hände dock inte då jag la alla pengar på skit iställe [blush]


   
SvaraCitera

Köp en lätt mc eller vänta tills du har körkort[y].


   
SvaraCitera