Aviseringar
Rensa alla

Tolka manlig lärare


isola:

om man är alldeles förkrossad

[crazy]
Om man gått på en skola under hela sitt liv och man har okej relation med sina lärare under årens lopp så ser jag det inte som konstigt att man vill ge/få en kram av dem när man slutar. Jag gav flera av mina lärare kramar när jag slutade 9.an.

Men annars så som TS skrivit så tycker jag inte att det känns helt okej men samtidigt inte helt fel. Mer fel än rätt dock. Jag själv skulle inte utsätta mig för sådant då jag vet att det finns många risker med det.


   
SvaraCitera

Xisco:

Om man gått på en skola under hela sitt liv och man har okej relation med sina lärare under årens lopp så ser jag det inte som konstigt att man vill ge/få en kram av dem när man slutar. Jag gav flera av mina lärare kramar när jag slutade 9.an.

Ja vilket jag skrev. Klart man kramar alla när man slutar, men detta är ju ingen sådan situation.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

clichéwannabepsykologen #1

ja så ställ dig behind me i ledet!!11


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Ok. Men du skulle inte heller krama tjejen i fråga om hon gjorde så? Såvida du inte tolkade det som en invit?

jo det kanske jag skulle
Dold text: om jag va full

nä men, en kram kan vara rätt oskyldig, så kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast det kan ju vara så att han får faderskänslor för dig och tycker synd om dig av någon anledning.

Finns ingen anledning att tycka synd om mig, men "faderskänslor", möjligen, är rädd för det. Hur kan jag ta reda på om det är så att han ser mig som en "dotter" eller något annat? Svårt att veta, är ju dock inte en elev i grundskola - hade jag varit ca 5-10 år yngre hade det ju uteslutande varit pga faderskänslor, nu vet jag inte. Därför jag är förvirrad. Han ger en del blickar ibland dock som jag tkr kan tyda på annat, speciellt den gången med kommentaren jag skrev i första inlägget.


   
SvaraCitera

isola:

Ja vilket jag skrev. Klart man kramar alla när man slutar, men detta är ju ingen sådan situation.

Inte helt du skrev:

isola:

om man är alldeles förkrossad osv ser jag som okej

Så endast då och inte annars [no-no]


   
SvaraCitera

Tycker att det verkar lite oskyldigt. Men man vet ju aldrig.

(Jag "kramades" med mina lärare vid vissa tillfällen)


   
SvaraCitera

Xisco:

Så endast då och inte annars [no-no]

isola:

Kramar vid avslutning, om man är alldeles förkrossad osv ser jag som okej,


   
SvaraCitera

isola:

avslutning

isola:

om man är alldeles förkrossad

FÖRKROSSAD ja.
Om man INTE är förkrossad? Är det inte okej då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Tycker att det verkar lite oskyldigt. Men man vet ju aldrig.(Jag "kramades" med mina lärare vid vissa tillfällen)

Ja, jag tror väl övervägande på det som oskyldigt, som sagt så kanske jag övertolkar. Inte vet jag.

När kramade du dina lärare då? Dum fråga, men ungefär vid vilka situationer? - mer spontant efter ni samtalat en stund, eller endast vid typ avslutningar, om det hänt något positivt (typ som en grattiskram) eller om du varit ledsen osv.

Kan tillägga att jag inte är en person som ofta är "intim" med folk, kramar sällan kompisar osv, han verkar inte heller den typen som har som vana att krama folk hit och dit.


   
SvaraCitera

Xisco:

FÖRKROSSAD ja.
Om man INTE är förkrossad? Är det inte okej då?

Men läste du inte vad jag skrev????

isola:

Kramar vid avslutning, om man är alldeles förkrossad osv ser jag som okej,

Xisco:

Om man INTE är förkrossad? Är det inte okej då?

J

Är eleven ickeledsen, ingen ska flytta, byta skola el dyl så ser jag ingen anledning till sådan fysisk kontakt mellan äldre lärarman och ung tjej.


   
SvaraCitera

Snarare du som inte läser det jag skriver...


   
SvaraCitera

isola:

Är eleven ickeledsen, ingen ska flytta, byta skola el dyl så ser jag ingen anledning till sådan fysisk kontakt mellan äldre lärarman och ung tjej.

Men herregud kramade min lärare hejdå varje lov trots att hon är äldre och en hon, och tro det eller ej men varken jag eller hon försökte knulla varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men läste du inte vad jag skrev???? Är eleven ickeledsen, ingen ska flytta, byta skola el dyl så ser jag ingen anledning till sådan fysisk kontakt mellan äldre lärarman och ung tjej.

Åter till diskussionen: du sa innan att det kan bero på "faderskänslor".

Hur kan jag ta reda på om det är så att han ser mig som en "dotter" eller något annat? Svårt att veta, är ju dock inte en elev i grundskola - hade jag varit ca 5-10 år yngre hade det ju uteslutande varit pga faderskänslor, nu vet jag inte. Därför jag är förvirrad.
Han ger en del blickar ibland dock som jag tkr kan tyda på annat, speciellt den gången med kommentaren jag skrev i första inlägget.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Ja, jag tror väl övervägande på det som oskyldigt, som sagt så kanske jag övertolkar. Inte vet jag.

Men man vet ju aldrig heller. Lärare vet ju oftast själva om att de inte ska röra elever.

dyrasakerr:

När kramade du dina lärare då?

Vid tillfällen som till exempel efter utvecklingssamtal, avslutningar, om man pratat om något jobbigt enskilt, grattiskramar. Så det var ju inte spontana kramar hit och dit, men att ge en kram på ett vänskapligt sätt tycker inte jag är fel.

dyrasakerr:

han verkar inte heller den typen som har som vana att krama folk hit och dit

Du kanske ska se upp då? Om något värre händer borde du ta upp det med någon vuxen.


   
SvaraCitera