Aviseringar
Rensa alla

Tomte


Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jag menar att skrämma små barn

Om små barn inte skräms så blir de bara odågor sen. Vilket de blir i vilket fall som helst.  🙂


   
SvaraCitera

Tycker masker är läskiga. Nöjer mig med lösskägg och en luva.


   
SvaraCitera

Jkpg_kille:

Om små barn inte skräms så blir de bara odågor sen. Vilket de blir i vilket fall som helst.  🙂

Heeej, 1400-talet ringde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Heeej, 1400-talet ringde

Hälsade de nåt till nån?


   
SvaraCitera

Jag var faktiskt tomte ett år, för att mina små kusiner skulle få träffa tomten (Endast för att jag fick betalt då)


   
SvaraCitera

Nä. Någon klädde ut sig ibland på skoj men när jag var liten var det jag som var tomte. Delade dock ej ut klappar utan skuttade bara runt i en luva. Det är en dum och materialistisk tradition som lär barn (om det inte skrämmer dem vilket också är superkorkat) att de ska vara snälla för att få  prylar av en främmande gubbvarelse när de istället borde lära sig att julen handlar om kärlek och omtanke. Presenter får de sedan av de som älskar dem och de ska vara jättetacksamma.


   
SvaraCitera

Jkpg_kille:

Hälsade de nåt till nån?

Till dig, fåntratt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Nä. Någon klädde ut sig ibland på skoj men när jag var liten var det jag som var tomte. Delade dock ej ut klappar utan skuttade bara runt i en luva. Det är en dum och materialistisk tradition som lär barn (om det inte skrämmer dem vilket också är superkorkat) att de ska vara snälla för att få  prylar av en främmande gubbvarelse när de istället borde lära sig att julen handlar om kärlek och omtanke. Presenter får de sedan av de som älskar dem och de ska vara jättetacksamma.

Kärlek och omtanke?  Jag trodde att hela idén med julen var att smäcka i sej en massa mat så man mår illa.


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Haha, var det du som värmde-upp på June ikväll såfall? Galen

Oj, såg du min uppvärmning Rodnar...


   
SvaraCitera