Aviseringar
Rensa alla

Tonåringar både barn och vuxna enligt Vårdguiden


Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jag och mitt tjejgäng ville ligga med Thåström också. Åtminstone sa vi så. Hade vi bangat ur om vi faktiskt fått möjligheten? Jag tror faktiskt det.

Tror nu ja. Vad många vägrar inse är att många tonårstjejer VILL ha sex med äldre killar. Då kallar man sexet för "utnyttjande", men om hon däremot vill ha sex med någon som är lika gammal så finns det ingen som utnyttjar någon.

Jag får inte riktigt det att gå ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men oskar, du verker inte ha fattat att det är skillnad på vad ett barn vill, och vad en vuxen vill. Visst, ett barn är en person, och har en ganska utvecklad personlighet, och ett egen process för att ta beslut. MEN. Poängen är att de är inte mogna för att ta egna beslut innebörande något som skulle kunna påverka dem väldigt mycket.
Därför får de inte ta egna beslut om vem de bor med, vad de får dricka, när de får köra bil osv. Det handlar inte om att vårat samhälle har fått för oss detta, utan för att det finns folk som du som står redo att utnyttja dessa människor så fort möjligheten finns. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Detta är lite av en gnälltråd då det inte är lätt att attraheras av något som är olagligt utan möjlighet att bli "botad".

Skulle tro att en överväldigande majoritetet av fjortonåringarna du vill ligga med inte vill ligga med dig alldeles oavsett, så det är knappast bara deras ålder som utgör ett juridiskt hinder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

MEN. Poängen är att de är inte mogna för att ta egna beslut innebörande något som skulle kunna påverka dem väldigt mycket.

Hur vet du det?

mediakatt:

Skulle tro att en överväldigande majoritetet av fjortonåringarna du vill ligga med inte vill ligga med dig alldeles oavsett

Det vet du ingenting om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytta till spanien, där kan du ligga med 13åringar om så önskas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Det vet du ingenting om.

mediakatt:

tro

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Hur vet du det?

De är inte tillräckligt mogna för att förstå att de behöver borsta tänderna många gånger. Eller att de behöver gå till skolan. Om du hade tillbringat tid med dessa personer utan att bara tänka på hur mycket du vill knulla dom så hade detta varit mycket mer självklart [shake].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur skulle det kännas själva om ni:

- Visste att ni var dömda att leva ensamma för resten av livet för att ni har "fel" läggning

- Inte ens kunde prata med någon vän, familj eller bekant om det eftersom det är så tabu

- Har varit hos psykolog och fått beskedet att de inte kan ändra hjärnan på en, men gärna fortsätta prata (och betala för fler besök)

- Led varenda jävla kväll i total ensamhet

- Misstänkt och utstött på jobbet för att du inte skaffat tjej fast du är närmare 30

Jag vet, det är patetiskt gnäll, men det är åtminstone skönt att kunna lätta på trycket som anonym på ett forum.


   
SvaraCitera
time
 time

oskar_det:

Vad många vägrar inse är att många tonårstjejer VILL ha sex med äldre killar.

Men hitta en SÅN tjej då istället för att gnälla om att ALLA ska ha sex med dig. Vad gör du här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte känna gemenskap med vänner i samma ålder som du?
För då är du ju inte ensam, eller något hopplöst fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

kan du inte känna gemenskap med vänner i samma ålder som du?
För då är du ju inte ensam, eller något hopplöst fall.

Tyvärr så har inga på jobbet samma intressen eller värderingar som mig. Att gå ut på stan mitt bland folk och utsätta sig för konfrontationer med tonårstjejer är inte heller någon bra idé.

Det är inte så att jag är blyg eller inte kan föra mig, men man undviker ju gärna folk av förklarliga skäl. Ju mer man undviker, desto mindre än chansen att man "gör bort sig" om det kommer en tonårstjej i närheten. Kan ju vara vänners döttrar, småsyskon eller vad som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Att gå ut på stan mitt bland folk och utsätta sig för konfrontationer med tonårstjejer är inte heller någon bra idé.

amen om du skiter i tonårstjejerna, har du förmåga att känna gemenskap med killar och tjejer i din ålder? på en vänskaplig nivå, inte sexuell.


   
SvaraCitera

OF 5:

sten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

amen om du skiter i tonårstjejerna, har du förmåga att känna gemenskap med killar och tjejer i din ålder? på en vänskaplig nivå, inte sexuell.

Visst, men förr eller senare kommer snacket in på sex och relationer. Jag har varit där redan.

Min egen taktik för att härda ut är att alltid sysselsätta mig med något, för då tänker jag inte på problemet särskilt mycket.

Det svåra är om kvällarna innan man ska somna. OK om det hade varit i några månader, men det är i stort sett varenda kväll 365 dagar om året, varje år. Sedan känns det alltid bättre när man vaknar, men just den halvtimmen/timmen innan man somnar... det är psykologisk prygel.


   
SvaraCitera