Aviseringar
Rensa alla

Tonårsfester


Ämnesstartare

adaq:
Undrar seriöst vart värden kommer att ta vägen. Skolorna bord utbilda eleverna mer inom ämnet narkotika, tobak och alkohol. Kan förstå åldern 16 och 17 men absolut inte yngre än så. 

Det är yngre än så det behövs, vet många i 14, 15 års åldern som har testat både det ena och det andra. Har man väl provat är det lätt att bli fast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic:

Det är yngre än så det behövs, vet många i 14, 15 års åldern som har testat både det ena och det andra. Har man väl provat är det lätt att bli fast.

Ja, jag känner också folk i 14års åldern som har festat lite för mycket. Men jag menade att det är mer okej enligt mig om man är 17år och festar än om man är 12 eller 15


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Ja, jag känner också folk i 14års åldern som har festat lite för mycket. Men jag menade att det är mer okej enligt mig om man är 17år och festar än om man är 12 eller 15

Jahaa, nu förstår jag när jag läste igen. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är förstås djupt förkastligt och rent av ett samhällsproblem. Dock vet jag att i flera fall är det just pga att föräldrarna langar åt dem som de får tillgång till alkohol och ciggaretter.

Fler måste stå upp för Sveriges lagstiftning och ringa polisen när de hör att deras minderåriga kompisar/klasskamrater ska ha fest om de misstänker att festen kommer att involvera alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

titanicfanatic: Absolut inte ok, vart är föräldrarna?

Lite det här som är min undran, var är föräldrarna? Inte då just på festen utan i allmänhet. Man bestämmer sig inte över en natt att göra dessa saker, utan rätt vägledning från vettiga vuxna är det inte konstigt att det kan spåra ur.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Absolut helt vansinnigt att de ska få chansen till att flippa ur så tidigt. Självklart beror det på föräldrarna och på hur man uppfostras, men att höra om så unga som festar eller dricker sig snorfulla är bara sorgligt, och det värsta är att de själva ser det som ballt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leiz:
Absolut helt vansinnigt att de ska få chansen till att flippa ur så tidigt. Självklart beror det på föräldrarna och på hur man uppfostras, men att höra om så unga som festar eller dricker sig snorfulla är bara sorgligt, och det värsta är att de själva ser det som ballt.

Sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
sexbiten ser jag inga problem med om de inte är könsmogna. 

deras kroppar är redo för det så nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

deras kroppar är redo för det så nej

Behöver ju inte innebära på penetration.


   
SvaraCitera