Aviseringar
Rensa alla

Tonfiskmånad


Smilen
Ämnesstartare

Seså tonfisk och mjölk eller vatten i en månad. Nu kör um för ett hälsosammare liv! Är ni på?


   
Citera
Ämnesetiketter

wait what.. ska du äta endast det?! fan inte hälsosammare


   
SvaraCitera

Aldrig i livet!!!!


   
SvaraCitera

gör inte det. kvicksilver.


   
SvaraCitera
b1son

tonfisk luktar så hemskt fattar inte hur man kan äta det


   
SvaraCitera

ovanstående talare, och då menar jag samtliga, har verkligen sammanfattat min åsikt i frågan.


   
SvaraCitera

nu är ju faktiskt även tonfisk en utrotningshotad art.


   
SvaraCitera

enligt uicn är de starkt hotade, vilket är samma hotklass som till exempel tiger eller jättepanda. så vill folk dryga ut och variera sin kost och samtidigt fördela artutrotningen jämnare kan ni ju äta tonfisk till frukost, jättepanda till lunch och tigerfilé till middag. kanske varva med en appertif av vitryggig hackspett.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:
gör inte det. kvicksilver.

funderade också på det. men är inte varningen för kvicksilvret mest riktat mot gravida? men ja att käka flera burkar om dagen i 30 dagar...


   
SvaraCitera

superpojken:

funderade också på det. men är inte varningen för kvicksilvret mest riktat mot gravida? men ja att käka flera burkar om dagen i 30 dagar...

185 kg tonfisk är den dödliga överdosen enligt snabb google o uträkningar 😀


   
SvaraCitera

tror man dör oavsett vad det är om man äter 185 kg Glatt skålande


   
SvaraCitera
Exner

superpojken:

funderade också på det. men är inte varningen för kvicksilvret mest riktat mot gravida? men ja att käka flera burkar om dagen i 30 dagar...

Eftersom det de äter går direkt in i fostret, och då har så liten massa att spä ut det på. Kvicksilver är dock ganska ohälsosamt, även för en vuxen.


   
SvaraCitera

superpojken:
tror man dör oavsett vad det är om man äter 185 kg Glatt skålande

I långa längden tror jag att dom menar, inte på en vecka eller så. Galen
I Sverige konsumerar vi per person i genomsnitt 80 kilo kött per år.


   
SvaraCitera

jo jag förstod dem


   
SvaraCitera

Smilen: Ja

vi kör ba yoloyo


   
SvaraCitera