Aviseringar
Rensa alla

Tonsillolit/halsmandelsstenar


Ämnesstartare

Jag har tonsillolit. Det är äckligt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Tonsillolit

Jag vill så gärna operera bort mina halsmandlar, men vad ska jag säga för att läkaren ska förstå vad jag vill? Jag ska dit om två veckor och jag är rädd att han ska avfärda mig och tycka att det inte är ett stort problem. Men det är det för mig. Hjälp!


   
Citera
Ämnesstartare

Wiki:
"Tonsilloliter är vanligare hos vuxna än hos barn. Symptomen är vanligtvis vaga och kan innefatta halsont, ihållande hosta, dålig smak bak i munnen eller ont i öronen. Det kan också kännas som om det sitter fast främmande föremål bak i strupen och dålig andedräkt uppstår. Symptomen avhjälps vanligen genom att stenarna avlägsnas med hjälp av en kurett. Större stenar kan behöva skäras bort."

Men varför ta bort halsmandlarna?
Verkar i alla fall som om det är standard att ta bort tonsilloliter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet, men det kan jag göra själv. Problemet är att de kommer tillbaka hela tiden och orsakar problem, och tar man bort halsmandlarna gör de det definitivt inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg vad du vill...


   
SvaraCitera

jag tog bort mina för ca. 4 dagar sen, smärtan som jag känner du vill jag gärna bli av med!. ajjjj! hoppas jag blir bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Do has! Har ont i halsen/är sjuk typ varannan vecka också 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men varför ta bort halsmandlarna?

mina var så stora att jag fick svårigheter att svälja + återkommande halsfluss [y]


   
SvaraCitera

jag tog bort mina för 1 vecka sen. och det gör ont som fan, har börjat äta lite, åt senast a-fil
vad jag ätit under veckan
glass kan du äta direkt efter operationen,

dag.1 vatten, nyponsoppa
dag.2 -||- (slickade på ett chips, och började gråta)
dag.3 youghurt
dag.4 mosade ägg med smör.
dag.5 semla och kräm
dag.6 mosad potatis
dag.7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajaj 🙁 ska till en läkare 9 mars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har lösningen.
Jag har uppfunnit ett specialinstrument för att helt bota Tonsillolit.
För 15 år sedan botade jag mig själv enkelt och har inte haft några besvär sedan dess. Jag hade dock läkarkontakt innan första provkörningen på mig själv och resultatet blev ruskigt bra, så bra att jag hemlighöll produkten. Jag själv behandlade mig själv sedan varje månad för att sedan sluta helt efter ca 6mån. Jag har haft ok andedräckt och inga tärningar efter detta.
För ca 30år sedan började mina problem och 3gång /mån spydde jag nästan när tärningarna släppte.
Min Mor har alla år jagat mej med tandborsten och kostomläggning för att få bort stanken. Men hon va helt fel ute och jag fick diagnosen efter att jag stoppat upp en tärning i min mors näsa.

Nu i dagarna jobbar jag på att hitta en lösning för att tillverka detta instrument som kan komma att kosta ca 300:- .

Intresseanmälan till perantoniohansson"snabela"hotmail.com


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade samma problem. Fast jag kunde peta ut dom med tungan.
Jag gillade att känna runt bland tänderna så jag kunde vända tungan skit långt. Sen så började dom bara försvinna mer och mer. Gör INTE vad jag gjorde: låta det vara. Mina "stenar" blev som ett litet rep som klängde sig runt i typ hela halsmandeln. Yuck! Min andedräkt stank skit! 2 av mina tidigare lärare luktade halsmandel sten, så det är nog inte så ovanlig.
Slutsats: Fortsätt pilla ut dom tills dom försvinner helt.


   
SvaraCitera