Aviseringar
Rensa alla

Topp 5 atheist länder


Undrar egentligen varför svenskar är så icke religiösa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_ye2:

Agnostiker och ateister är omoraliska och amoraliska jävlar som inte förtjänar någon som helst respekt.

Image


   
SvaraCitera

Hell_ye2:

5: Kina

Hörde att det är i Kina antalet kristna ökar och ökar 🙂
Underground-kyrkor iof då staten vill kontrollera de som inte är underground. flera hundra miljoner kristna bara i dessa underground-kyrkor 🙂


   
SvaraCitera

Tacka vet jag att tro på sig själv, den enda som faktist kan göra nånting vettigt.


   
SvaraCitera
Sned
 Sned

Image

.. på alla dina trådar.


   
SvaraCitera
nrg89

daisy:

Undra varför det är så många asiatiska länder som är ateister? Brukar man inte bli troende när man behöver hopp?

De behöver inte hopp i Asien. Sett deras växande ekonomier? Flera är redan i biljondollarklassen, allt detta fixat utan en tro på Gud.

LightInDarkness:

Hörde att det är i Kina antalet kristna ökar och ökar 🙂
Underground-kyrkor iof då staten vill kontrollera de som inte är underground. flera hundra miljoner kristna bara i dessa underground-kyrkor 🙂

Källa, tack.

Hell_ye2:

Agnostiker och ateister är omoraliska och amoraliska jävlar som inte förtjänar någon som helst respekt.

Du måste ha den konstigaste definitionen på omoral någonsin. Ateister har ingen lära när det kommer till moral.

Anarkandi:

http://www.ibiblio.org/expo/soviet.exhibit/anti_rel.html

Så är alla självmordsbombningar i Irak ett bevis på att alla religiösa, alla religiösa, är mordiska svin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

De behöver inte hopp i Asien. Sett deras växande ekonomier? Flera är redan i biljondollarklassen, allt detta fixat utan en tro på Gud.

Haha, "deras" ekonomier. Vem får pengarna? Asien är världens mest hungrande kontinent, det är inte ens Afrika - jo, de behöver lite hopp.

nrg89:

Källa, tack.

Han sa "hörde" [rolleyes]

nrg89:

Du måste ha den konstigaste definitionen på omoral någonsin. Ateister har ingen lära när det kommer till moral.

Ja precis, han tycker att vi inte har någon moral att gå efter = vi ej har någon moral.

Lounge fact:

Undrar egentligen varför svenskar är så icke religiösa...

Vi har mer utbildning...

Hell_ye2:

1: Nordkorea
2: Sverige
3: Kazakstan
4: Mongoliet
5: Kina

Fel!

1. Sverige
2. Vietnamn
3. Danmark
4. Norge
5. Japan

Källa: Källa: Zuckerman, Phil (2007). Atheism: Contemporary Rates and Patterns


   
SvaraCitera

Hell_ye2:

Agnostiker och ateister är omoraliska och amoraliska jävlar som inte förtjänar någon som helst respekt.

Image


   
SvaraCitera
nrg89

EnDumAfrikanskVas:

Haha, "deras" ekonomier. Vem får pengarna?

Alla som forskat ordentligt om Kinas ekonomi ser att deras medelklass stiger något of​antligt. Deras utveckling kan inte gå snabbare.

Ok, Nordkorea går det rätt kasst för, men Vietnams ekonomi stiger jättefo​rt den med, de är rankade som en "Next Eleven" ekonomi av Gol​dman Sachs.

Men sedan, ja, de flesta asiatiska länder har svältande befolkningar, men de absolut flesta av dem har växande ekonomier och problemen blir lösta så fort det går. Allt detta tack vare att folken i de länderna arbetar hårt.

EnDumAfrikanskVas:

Han sa "hörde" [rolleyes]

Ja, då var det väl Gud som sade det. [smile]


   
SvaraCitera

nrg89:

Källa, tack.

Vad har det med saken att göra?


   
SvaraCitera
nrg89

Srbija:

Vad har det med saken att göra?

Jag gillar att folk backar upp vad de säger, bara.


   
SvaraCitera

och med detta vill du visa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Alla som forskat ordentligt om Kinas ekonomi ser att deras medelklass stiger något ofantligt

Jag kommer inte ens kommentera att du tog 2 länder och en källa från 2006, (med tanke på finanskrisen så ser vi hur saker och ting kan förändras rätt så snabbt).

Det jag försökte påpeka var ditt argumentationsfel som, vad jag tycker, skulle leda till en felaktig och irrelevant slutsats.

nrg89:

Allt detta tack vare att folken i de länderna arbetar hårt.

Det var inte tack vare, snarare så måste man så klart arbeta hårt för att komma till en hög standard? Och man behöver jobb för att ens komma dit?

Det är väl snarare för att flera utländska företag har valt att placera sig i Asien - och just i Kina på grund av den stigande bilindustrin: Mer än 1000 bilar rullar ut på gatorna varje dag (fick detta från en dokumentär som hette "China's Evolving" tror jag).

Dessutom så STIGER det, ja, men från vilken standard? Ja, det håller på att industrialiserar och GLOBALISERAS vilket är en av de viktigare punkterna när man talar om Asiens ekonomi, praktexemplet är ju Taiwan.

Men det du försökte säga utesluter det du inte sa, vilket inte är rättvist.


   
SvaraCitera
nrg89

EnDumAfrikanskVas:

Jag kommer inte ens kommentera att du tog 2 länder och en källa från 2006, (med tanke på finanskrisen så ser vi hur saker och ting kan förändras rätt så snabbt).

Självklart har dessa två länder, liksom alla länder, skadats av finanskrisen men de har klarat sig genom krisen bäst. En mer aktuell källa.

EnDumAfrikanskVas:

Det var inte tack vare, snarare så måste man så klart arbeta hårt för att komma till en hög standard? Och man behöver jobb för att ens komma dit?

Så ditt motargument är att när jag påpekar att det är tack vare hårt arbete man nått hög standard, så säger du att det är ett måste? Vad ville du påvisa?

Och vad säger du nu för trams, att ett land med hög arbetslöshet där inte många har jobb inte kan stiga? Någonsin hört om de Fyra Asiatiska Tigrarna?

EnDumAfrikanskVas:

Det är väl snarare för att flera utländska företag har valt att placera sig i Asien - och just i Kina på grund av den stigande bilindustrin: Mer än 1000 bilar rullar ut på gatorna varje dag (fick detta från en dokumentär som hette "China's Evolving" tror jag).

Så vad du säger är att det här har ingenting att göra med det faktum att Kina äntligen tillåter utländska företag att etablera sig i Kina?

EnDumAfrikanskVas:

Dessutom så STIGER det, ja, men från vilken standard? Ja, det håller på att industrialiserar och GLOBALISERAS vilket är en av de viktigare punkterna när man talar om Asiens ekonomi, praktexemplet är ju Taiwan.

Öh, vad är det du försöker säga?

EnDumAfrikanskVas:

Men det du försökte säga utesluter det du inte sa, vilket inte är rättvist.

Ursäkta? Vad var det jag i ren falskhet uteslöt? Jag förklarade inte ner i detalj hur en övergång till marknadsekonomi som tillåter företag att utnyttja den billiga arbetskraften gick till, det gjorde källorna jag länkade till. Vad var det jag undanhöll i ren illvilja?


   
SvaraCitera

fistforfight:

Religion är ju opium för folket vet du väl? [zzz]
Man anser ju att religionen är ett instrument of control för borgerligheten eller nåt i den stilen.

Detta med att kommunism inte tillåter religion är ju en sanning med modifikation, eller en halvsanning om ens det. Det stämmer att många av de totalitära stater som kallat sig kommunistiska förbjudit religion, men det är inte en del av kommunismen som lära egentligen.
Däremot så ansåg Marx att när ett kommunistiskt samhälle uppnåtts, så kommer det inte finnas någon religion av det enkla skälet att religion enligt honom är en borgerlig metod för att kontrollera oss. Har vi ingen borgerlighet kommer religionen dö ut. Därav "religion är opium för folket".

Om jag inte missuppfattat allting helt nu.

daisy:

Undra varför det är så många asiatiska länder som är ateister? Brukar man inte bli troende när man behöver hopp?

Buddhismen är till stor del ateistisk, och buddhismen är stor i asien.


   
SvaraCitera