Aviseringar
Rensa alla

Torka aldrig tårar utan handskar.


Ämnesstartare

Någon som såg första delen av denna miniserie?

http://www.svtplay.se/video/340066/del-1-av-3


   
Citera


varen värd?
samt vad handlar den om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var otroligt bra, realistisk, fantastiska skådespelare och karaktärer som man tror på.
Inte så konstigt eftersom allt hade hänt på riktigt men skådespelarna är verkligen otroliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Killgänget var bra skådespelare men resten störde jag mig på tbh.

Stör mig även på att de som bor i Koppom inte pratar fucking värmländska!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Stör mig även på att de som bor i Koppom inte pratar fucking värmländska!!!!!

mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag såg den och jag tycker att det är den bästa mini tv-serien sedan Äkta människor. Helt fantastiska skådespelare. Verkligen värt att kolla på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag såg andra avsnittet i kväll.

Det är en väldigt känslosam serie, men mycket kanske beror på mina egna erfarenheter (känner mig ofta som en Benjamin), så jag är nog "biased." Menjag följer.

Den bästa dramaserien på svenska som visats på många år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

nävaren värd?samt vad handlar den om?

homosexuella män med aids på 80-talet...


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Stör mig även på att de som bor i Koppom inte pratar fucking värmländska!!!!!

utspelar den sig i koppom?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

samt vad handlar den om?

SPOILER
Dold text: Kort sagt handlar den mest om två killar, Rasmus från Koppom (med inte en antydan till värmländska) och Benjamin från Stockholm. Rasmus flyttar efter studenten till Stockholm där han lever lite vilt till dess att han träffar Benjamin. De blir tillsammans.

Benjamin tvingas leva dubbelliv den första tiden. Han är med i Jehovas vittnen och går ofta till Rikets sal.

Medan allt detta händer så faller fler och fler i Rasmus och Benjamins bekantskapskrets offer för hiv och aids. Rasmus, som även sexat utanför förhållandet ("du vet att jag vill ha ett fritt förhållande") får en dag diagnosen hiv. På den tiden har ingen som fått den diagnosen levt längre än två år.

Benjamin bestämmer sig för att satsa allt på kärleken, han kommer ut för sin familj och älsterådet i Rikets sal. När han stått upp kommer föräldrarna på besök med tårta och tio röda rosor. Där förstår Benjamin att det är hans egen begravning och att han aldrig mer kan ha en relation till sina föräldrar.

Vänner dör. Och Benjamin förlorar sin familj, snart sin pojkvän och vännerna dör som flugor runt om honom.

Den finns på SVT Play.


   
SvaraCitera

väldigt bra!


   
SvaraCitera