Aviseringar
Rensa alla

Torra läppar


chloee
Ämnesstartare

Mina läppar blir jätte torra, speciellt nu runt vintern. Jag använder läppsyl men de är ju torra igen efter typ en timme och sen resten av dan. Nån som har några tips? 🙂


   
Citera

Använd mer (fast försvarets hudsalva givetvis).


   
SvaraCitera

Jag lider av det varje minut. Använder alla lepsyler jag hittar. Fick en med kaktus från Marocko tillexempel, men decubal är en fet lepsyl. Ibland använder jag försvarets hudsalva, nästa minut decubal. Jag har också en fuktluftare i mitt rum så jag får frisk luft, hjälper jättebra. Också idomin. Jag vet att det blir nytt med torr och flisar på morgonen, men vet också hur snabbt det läker. Har blödit rejält en gång när jag var på Fantomen på operan och en gång när jag skulle till vårdcentralen, efter det har det gått bättre och bestämt det inte ska hända igen. När man har fritid är det som värst, ledig några dagar i rad men då är det en bra övning och se hur snabbt det kan läka. Tänk på och göra nått annat med händerna. Då har mobilen blivit en nytta eller pennan, motionscyklen. Kommer du på något som funkar skriv de gärna till mig!! Sover kallt. Har munnen stängd, blir torrare när den är öppen har jag hört, så försöker andas genom näsan vilket är svårt.


   
SvaraCitera

Tickstart:
Använd mer (fast försvarets hudsalva givetvis).

Testar just den nu, köpte på apoteket. Ska se hur mycket den hjälper.


   
SvaraCitera

JMilVvb.jpg

Beställde 1 men fick ut en hel låda. Bra när d är gratis. Jag ska väl också få skatteåterbäring ibland? Gav bort en del men vet ej hur jag ska göra slut på resten??? 


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:
JMilVvb.jpg

Beställde 1 men fick ut en hel låda. Bra när d är gratis. Jag ska väl också få skatteåterbäring ibland? Gav bort en del men vet ej hur jag ska göra slut på resten??? 

Skicka till chloee


   
SvaraCitera
Haien

Kör på att inte göra nåt så får de sköta sig själva, bättre än att de blir beroende av lypsyl. 


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:
JMilVvb.jpg

Beställde 1 men fick ut en hel låda. Bra när d är gratis. Jag ska väl också få skatteåterbäring ibland? Gav bort en del men vet ej hur jag ska göra slut på resten??? 

wut, de är typ 25 spänn styck!


   
SvaraCitera
time
 time

Decubal är toppen, och såklart att fukta inifrån. Drick två liter vatten om dagen.


   
SvaraCitera

time:
Decubal är toppen, och såklart att fukta inifrån. Drick två liter vatten om dagen.

Jag dricker en halv liter.. Gråter


   
SvaraCitera