Aviseringar
Rensa alla

Torra löv som inte smulas? Vad använda?


Ämnesstartare

Tja!

Jag ska frösöka mig på ett skolprojekt.. då jag ska använda löv. Men höst löv torkar snabbt och smulas sönder. :/ Har ni något tips på hur jag ska kunna undvika det hela? Jag sak nämligen måla dem i olika färger men dem får inte gå sönder. ska prova att lacka dem mend et är juh inte äskert attd et håller.[tard] Tips?

Tack [smile]


   
Citera

Måla först och plasta in dem direkt efteråt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Måla först och plasta in dem direkt efteråt?

plasta? hur menar du då?[tard]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Klarlack på sprejflaska borde funka rätt bra. Sprejfärg funkar nog rätt så bra i allmänhet, då slipper du vara "på" de.


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

plasta? hur menar du då?[tard]

Sådan där plast som är klibbig på ena sidan liksom. Som man plastade in skolböcker med på lågstadiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Klarlack på sprejflaska borde funka rätt bra. Sprejfärg funkar nog rätt så bra i allmänhet, då slipper du vara "på" de.

mjo ska testa med spraylack.. men jag ska nog måla dem för hand.. 😮 men spray färg är ganska dyrt?lr?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Sådan där plast som är klibbig på ena sidan liksom. Som man plastade in skolböcker med på lågstadiet

jahaa nej. det ska juh se naturligt ut [surprised]


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

jahaa nej. det ska juh se naturligt ut [surprised]

Mhmja, det lär det inte göra med lack på heller :c
Eller blå löv heller för den delen : >


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

PrickiigStrumpa:

mjo ska testa med spraylack.. men jag ska nog måla dem för hand.. 😮 men spray färg är ganska dyrt?lr?

Det beror på hur mycket du behöver. Har för mig att de brukar ligga runt 40-80 burken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Mhmja, det lär det inte göra med lack på heller :c
Eller blå löv heller för den delen : >

men dem komemr juh fortfarande ha lite fornm när man lackar :O dem komemr juh inte bli platta som med plast? xD
men jag vill ha blåa lööv oxå :O


   
SvaraCitera

Om du har löv i ett glas/en skål med vatten+karamellfärg borde de ju bli färgade.. Blommor blir det iallafall... Annars så får du väl torka dem genom att pressa i en bok och måla innan de är heeeeelt torra. Typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Det beror på hur mycket du behöver. Har för mig att de brukar ligga runt 40-80 burken.

hmm okej 🙂 ska måla typ 1milj löv xD


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

dem komemr juh inte bli platta som med plast? xD

Beror la på hur skillad du är[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Om du har löv i ett glas/en skål med vatten+karamellfärg borde de ju bli färgade.. Blommor blir det iallafall... Annars så får du väl torka dem genom att pressa i en bok och måla innan de är heeeeelt torra. Typ.

men jag sak måla dem med målarfärg :O och dem ska inte vara platta :O dem ska vara naturliga:O

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Beror la på hur skillad du är

damn >.<


   
SvaraCitera

Tänker mej flera tusen löv, det verkar jobbigt [sad]


   
SvaraCitera

Doppa dem i klister


   
SvaraCitera