Aviseringar
Rensa alla

Torrent sidor / Youtube


sikkos:

De har skyddat olagligt material på sina servrar och delar ut det till hela omvärlden.

Håll käften. Dom skyddar ingenting, allting tas bort emot upphovsrättsinnehavarens begäran.

sikkos:

Thepiratebay har inget skyddat och olagligt material på sin server.

Nej, men dom hjälper i organiserad form resten av allt folk att ta del av allting som laddas upp via deras tracker, visste du inte det? Nu vet du vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser också fram emot en tvist mellan google och sonyBMG[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alizée:

Dom skyddar ingenting, allting tas bort emot upphovsrättsinnehavarens begäran.

Och? De distribuerar ändå skyddat material på ett ännu mer olagligt vis än thepiratebay, om man nu ska resonera som din sort.

Alizée:

Nej, men dom hjälper i organiserad form resten av allt folk att ta del av allting som laddas upp via deras tracker, visste du inte det? Nu vet du vet.

Va?? Ska du döma tekniken eller vad är du ute efter? Det var det mest korkade jag hört på länge.

Du vet att bilföretag i organiserad form hjälper folk att bryta mot hastighetsgränserna? Och Internetleverantörer hjälper folk att kunna ladda ner skyddat material! Om inte så vet du nu![zzz]

Alizée:

Håll käften.

Håll tyst själv, pojk!


   
SvaraCitera

sikkos:

Och? De distribuerar ändå skyddat material på ett ännu mer olagligt vis än thepiratebay, om man nu ska resonera som din sort.

Vadå och. Det finns inget och. Nej, det gör dom inte. Det är det korkaste jag hört någon komma med på länge. Det finns inget samband överhuvudtaget. Förklara för oss hur Youtube "distribuerar" skyddat material på ett mer olagligt sätt.

sikkos:

Du vet att bilföretag i organiserad form hjälper folk att bryta mot hastighetsgränserna?

HAHAAHAHAHAHAHAHA HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA

sikkos:

Och Internetleverantörer hjälper folk att kunna ladda ner skyddat material! Om inte så vet du nu!

Internetleverantörer tillgodoser ett verktyg (Internet), Thepiratebay tillgodoser en tjänst för att hämta olagligt material, och stöder fildelning. Det är en skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alizée:

HAHAAHAHAHAHAHAHA HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA

Varför skryta med att en bil kan köra i 200 km/h när maxgränsen i Sverige är 120? Enda skälet kan ju vara att de är likgiltiga till att folk bryter mot hastighetsgränserna och t.om. tjänar pengar på de som vill köra för fort!

Alizée:

Thepiratebay tillgodoser en tjänst för att hämta olagligt material, och stöder fildelning.

ThePirateBay tillgodoser en tjänst som KAN användas för att hämta olagligt material. 70-80% av alla filer som finns där är INTE skyddade av upphovsmannen. Detta på precis samma sätt som internetanslutningen KAN användas för att hämta olagligt material. Och varför skryta om 100Mb/sekund till folk som inte piratkopierar? Det är inte många som vill betala för att ladda upp sina familjefoton en halvsekund snabbare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alizée:

korkaste

Vad betyder det?[zzz]

Alizée:

Förklara för oss hur Youtube "distribuerar" skyddat material på ett mer olagligt sätt.

Det skyddade materialet finns på deras servrar. Youtube distribuerar ut skyddat material från deras servrar. På thepiratebay finns det bara torrentfiler. Inget skyddat material alls. Det skyddade materialet finns på användarnas datorer. Är du tekniskt efter?

Alizée:

HAHAAHAHAHAHAHAHA HAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA

Väldigt bra argument, pojk!

Alizée:

Internetleverantörer tillgodoser ett verktyg (Internet), Thepiratebay tillgodoser en tjänst för att hämta olagligt material, och stöder fildelning. Det är en skillnad.

Är du tekniskt efter eller? Internetleverantörer tillgodoser en teknik för att ladda ner och dessutom tar de betalt för det. Varför tror du att de säljer 100mb bredband till PRIVATPERSONER? Vad ska en Svensson med 100/100?

Thepiratebay tillgodoser en teknik som kopplar samman datorer. Vad sen användarna gör med tekniken är upp till dem.

Du är ju en rättsfara för samhället..


   
SvaraCitera

sikkos:

Thepiratebay tillgodoser en teknik som kopplar samman datorer. Vad sen användarna gör med tekniken är upp till dem.

Thepiratebay tillgodoser knappast en torrentklient..

sikkos:

Du är ju en rättsfara för samhället..

Det är inte jag som har fått för mig att Thepiratebay är skaparna av uTorrent.

Stringburka:

Varför skryta med att en bil kan köra i 200 km/h när maxgränsen i Sverige är 120?

Samma sak med i stort sett alla verktyg du kan få tag i, att det kan användas kriminellt är en annan sak. Låt oss få ihop det rätt, en biluthyrare tillgodoser dig en tjänst genom att hyra dig en bil. Bilen är sen ett verktyg du använder för att göra vad du vill med, samma sak om du köper en bil, men då köper du inte en tjänsten. Jag tror jag förstår hur du tänker, men som jag ser det är skillnaden att Thepiratebay medger att det föregår illegala nerladdningar av privat(upphovsrättsskyddat) material, med hjälp av deras tracker, och bryr sig inte om det utan snarare hånar alla som vill få bort deras material och främjar till illegal nerladdning. Om vi pratar om Youtube så agerar dom inte på samma sätt utan respekterar upphovsrättsinnehararna och därför begår dom inte brott (eller lika allvarligt).
Det är individerna som sprider upphovsrättsskyddat material med hjälp av Thepiratebays tracker som begår brott enligt lagen, jag vill gärna förstå vad det är ni vet som gör att Thepiratebay inte är skyldiga till medhjälp, med det i åtanke som jag skrev över. Vill du svara så gör det konstruktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PEWPEWPEW:

Borde inte Youtube också stängas ner om alla torrent sidor och sånt stängs ner? För man kan ju ladda hem musik från Youtube, jag gör det själv. [confused]

Skall man inte stänga av tv och radio då med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alizée:

Thepiratebay tillgodoser knappast en torrentklient..

Du har ett och annat att lära dig.
Du kan ju börja med det som med modernt språk kallas "basic knowledge";
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bittorrent-tracker

Alizée:

Det är inte jag som har fått för mig att Thepiratebay är skaparna av uTorrent.

Jag är riktigt imponerad av dina argument! Hittade du de under ditt sandslott i sandlådan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alizée:

Vill du svara så gör det konstruktivt.

Svara du konstruktivt menar du? Precis som du säger att ett verktyg har andra ändamål än att slå ihjäl folk så har fildelning andra ändamål än att distribuera olagligt material. Fildelning kan vara allt från familjefoton till kontorsmaterial. Du utgår från att fildelning (och thepiratebays teknik) enbart är till för olagligt ändamål.

Precis som thepiratebays teknik kan ett verktyg, en bil eller en 100/100mb-uppkoppling användas i olagliga syften. Du är bara insnöad och hjärntvättad av den korrupta och ruttna sidan av denna fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Du vet att bilföretag i organiserad form hjälper folk att bryta mot hastighetsgränserna? Och Internetleverantörer hjälper folk att kunna ladda ner skyddat material! Om inte så vet du nu!

Är du seriöst efterbliven eller spelar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Appuru:

Är du seriöst efterbliven eller spelar du?

Varken eller. Det är du som borde öppna ögonen för verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Skall man inte stänga av tv och radio då med?

Nej, eftersom dom har tillåtelse ;]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PEWPEWPEW:

Nej, eftersom dom har tillåtelse ;]

Finns hur många radiokanaler som helst på internet som inte har tillåtelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PEWPEWPEW:

Nej, eftersom dom har tillåtelse ;]

Vad pratar du om tror du att de är meningen att tankaner musik från youtube? samma sak som spela in låtar från radion.


   
SvaraCitera