Aviseringar
Rensa alla

tors hammare[love]


Ämnesstartare

ngn annan som tkr det e stolt o ha dt som halsband?? ofta när jag svensk patriot går i skolan får jag höra så mkt skit jävla rasse stick tillbaka till mammas fitta m..m.

jag har denna symbol runt min hals för att jag vill visa min äkta svenskhet för att visa att jag är en äkta viking

inget fel men många tkr det??

tors hammare [love]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag brukar bära min egna hammare, ej Tors.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar thords hammare.


   
SvaraCitera

Du gör mig spyfärdig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag jobbade som snickare en sommar, då fick jag bära hammare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är en tråd för Whoknow. Han är viking.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att Tors Hammare har kommit att förknippas med nazism/rasism/patriotism är ganska irriterande imo.


   
SvaraCitera

DoktorMaJk:

Detta är en tråd för Whoknow. Han är viking.

haha tack [bigsmile]

Matilda1988:

jag har denna symbol runt min hals för att jag vill visa min äkta svenskhet för att visa att jag är en äkta viking

Kunde inte säga de bättre själv[smile]


   
SvaraCitera

Ja har Tors Såg.


   
SvaraCitera
B3ll4

Är han härifrån sverige?[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själv har jag ett patentankare


   
SvaraCitera

Matilda1988:

TORS HAMMARE

Alltså tors hammare har inget med rastister eller patrioter eller ngt av det slaget att göra, Tors hammare (mjölner) är en symbol för asa tro! Tor klassades som en av det mäktigaste gudarna på vikingatiden det var han som fick åkrarna att växa, han gjorde så att det regnade han gjorde så att solen lyste ja allt det där som behövdes för att man skulle överleva Han hjälpe även vikinganra mot jättar troll osv Tors hammare är en försvarsmekanism han försvarade vikingarna! Mjölner betyder styrka och kraft, mjölner har även andra betydelser så som "blixt", "ljungeld","mala sönder", "krossa" osv han beskyddade vikingana med denna mäktiga hammare och den har ingen som hels rasistisk betydelse. man är heller inte patriot för att man bär den. Om man bär den ska amn veta vad den betyder och i kortsammanfattning betyder den styrka och tron på asagudarna och tron på den största guden av alla Tor! Så bär den inte för att den är snygg osv bär den för er tro på gudarnas makter!


   
SvaraCitera

Matilda1988:

för att visa att jag är en äkta viking

äkta vikingar är utdött[crazy]


   
SvaraCitera

Vixyvonb:

gudarnas makter!

Jag kan säga helt ärligt att jag bär Tors hammare och det gör jag med stolthet och tro!


   
SvaraCitera

Hakuna matata:

äkta vikingar är utdött

Det finns "vikingar" kvar men inte så som förr itiden!


   
SvaraCitera