Aviseringar
Rensa alla

Totalpriset för en veckas utlandsresa


Ämnesstartare

Hur mycket är ni villiga att lägga ned på en veckas utlandsresa? Hur mycket har ni tidigare lagt ned eller vad anser ni är ett rimligt, bra totalpris?  Flyg (tur & retur) boende och övrigt eventuellt för mat, transport och aktiviteter under resan.

Mest nyfiken på totalpriset där ett hotellpris är inkluderat. Räknar ni med Övriga summor uppskattar jag om ni redovisar hur mycket för Vad (kan vara så olika; vissa äter för max 100 kr/vecka medan andra äter för 1000/vecka).


   
Citera

Beror helt på resmål och syfte. Ska jag bara chilla och supa så vill jag ju gärna komma undan billigt. Ju häftigare resmål och upplevelser desto mer är jag villig att spendera.

Den senaste längre resan jag gjorde slutade på ca 12k/vecka om jag inte glömt någon utgift. Jag tycker att det var väl spenderade pengar. Men då besöktes också flera olika städer i två länder ganska långt bort.

Var har du tänkt åka? Nyfiken och sjukt sugen på att åka bort. 


   
SvaraCitera

ingenting, gillar inte att resa och gillar inte folk som sabbar planeten genom att flyga runt överallt hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung: gillar inte folk som sabbar planeten genom att flyga runt överallt hela tiden

Inte jag heller; ångest, ångest är min arvedel

hönzgoggel:
Beror helt på resmål och syfte. Ska jag bara chilla och supa så vill jag ju gärna komma undan billigt. Ju häftigare resmål och upplevelser desto mer är jag villig att spendera.

Den senaste längre resan jag gjorde slutade på ca 12k/vecka om jag inte glömt någon utgift. Jag tycker att det var väl spenderade pengar. Men då besöktes också flera olika städer i två länder ganska långt bort.

Ja
Hur länge reste du?
Känner som du; varför lägga ned för mkt på typ sol & bad

Det positiva med att åka jättebilligt är att det jämnar ut sig om man rest dyrt förut


   
SvaraCitera

formulärett: Hur länge reste du?

3v

formulärett: Det positiva med att åka jättebilligt är att det jämnar ut sig om man rest dyrt förut

Exakt! Vill man bara åka någonstans och softa järnet kan man alltid komma riktigt billigt undan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel: Exakt! Vill man bara åka någonstans och softa järnet kan man alltid komma riktigt billigt undan.

Hur billigt kan det bli, undrar jag
Max tusen för en vecka eller billigare än så?


   
SvaraCitera

beror såklart på rådande ekonomi.

just nu: 100kr ungefär

för 2 år sedan: 50k +


   
SvaraCitera

men skippar nog resa helt kanske om jag ej kan finansiera mina krav som visserligen anpassas efter olika situationer, men ja. har ganska hög standard. 


   
SvaraCitera

Allt över gratis är för dyrt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
beror såklart på rådande ekonomi.

just nu: 100kr ungefär

för 2 år sedan: 50k +

Du tycker man kan lägga ned så mkt som möjligt bara för att man har råd? Hade jag varit miljonär hade jag inte velat betala 50k för en resa. 


   
SvaraCitera

Det som skulle kostat vore resandet för min del. Jag skulle knappt gjort av mig med några pengar väl där. Men en båttur dit eller tågbiljetter kan kosta ganska mycket beroende på vart någonstans/hur långt iväg jag vore att resa.


   
SvaraCitera

formulärett:

Du tycker man kan lägga ned så mkt som möjligt bara för att man har råd?

Det är väl inte konstigt att köpa dyrare saker om man har mer pengar?


   
SvaraCitera

formulärett: Du tycker man kan lägga ned så mkt som möjligt bara för att man har råd? Hade jag varit miljonär hade jag inte velat betala 50k för en resa.

ja, självklart. pengar är till för att investeras och spenderas. 

okaay.. :))


   
SvaraCitera

formulärett:

 Hade jag varit miljonär hade jag inte velat betala 50k för en resa. 

Bara för du tkr så gör inte alla de.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Det är väl inte konstigt att köpa dyrare saker om man har mer pengar?

nä men man kan ju ha samma syn på pengar och slöseri för det


   
SvaraCitera