Aviseringar
Rensa alla

Tråd avsedd för mitt och ev. andras pluggklotter


Ämnesstartare

Hej, här tänker jag klottra när jag pluggar till mina prov i faktainlärningsämnen, då jag kan läsa igenom mitt klotter var gång jag besöker denna sidan. Fler får gärna deltaga och göra exakt samma sak.

Gör detta, då jag är gräsligt omotiverad till att ens lägga två strån i kors gällande mina enkla och fakteligen relativt roliga kurser, aldrig ens ids taga upp mina studiepapper/böcker, är apatiskt sängliggarbarn som ej attenderar till alla lektioner jag bör attendera till, riskerar att ej få slutbetyg om jag fortsätter på detta vis och misstänker att detta är ett effektivt orkesvis/inlärningsvis för: mig.

Att skriva i trådar här är åtminstone inte fullkomligt olustigt än, därav: god metod. Följ med mig, kamrater.


   
Citera

kan visa fina bilder på mina osammanhängande skrivhäftesanteckningar sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dysentery green:

kan visa fina bilder på mina osammanhängande skrivhäftesanteckningar sedan.

Ja, snälla, gör. *oföretagsamhet, oork*


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

oork

fint ord, ska plugga in det.

osork med oork.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prov nästa vecka i Biologi A, "roligt". Har genom dekadens missat detta prov; övriga klassen skrev det innan jul. Kapitlen "Biologi - läran om det levande" samt "Systematik och utveckling". Oroar mig för lite, då jag har en hum om det mesta redan.

"Läran om det levande", milstolpar i kapitlet:
- Darwin (1859, Om arternas uppkomst)
- Stoiker - epikuréer
- Aristoteles (vitalism (essens), hierarki (scala naturae)-> skolastiken, lita till sinnesintryck -> "empiriskt förhållningssätt"
- Aristoteles anhängare - mekanister, schism
- 1500-talet; "vetenskapliga revolutionen", "mäta det som mätas kan"; allt skulle vara mätbart. Mekanism.
- Robert Hooke (1965 - cellen)

Nej, herre, ids inte ens...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare