Aviseringar
Rensa alla

tråd för vilsekomna inlägg


Ämnesstartare

... man redan har skrivit men inte kan posta på sin egentliga plats.

jag skriver i den här tråden för att jag ska slippa ringa min partner och berätta om hur lång och innehållslös min dag har varit. då besparar jag oss båda lidande, plus att ni har något menlöst att läsa om.

jag har tråkigt. näste man!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

"oj vad mystisk och hemlighetsfull du verkar nu :)"

tänkte jag skriva tidigare idag men raderade och slutade tänka på d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"förbjuden kärlek" 😛 haha


   
SvaraCitera
mynona

begriper nog vad du menar. det säger en del om dina egna värderingar att du tolkar det som min avsikt


   
SvaraCitera
mynona

jag tror jag förstår vem du är. du är omreggad, du är ironisk och du är


   
SvaraCitera
mynona

Åh, kom på en äldre: 

"Att man känner sig träffad är inte ett tecken på att man är skyldig: det kan också bero på att man fattar/gissar att avsändaren uppfattar en så, trots att det inte är med sanningen överenstämmande" att tro att man är skyldig för att man känner sig träffad är ungefär lika naivt som tron att man skäms för en åsikt om man inte vill stå för den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Åh, kom på en äldre: 

"Att man känner sig träffad är inte ett tecken på att man är skyldig: det kan också bero på att man fattar/gissar att avsändaren uppfattar en så, trots att det inte är med sanningen överenstämmande" att tro att man är skyldig för att man känner sig träffad är ungefär lika naivt som tron att man skäms för en åsikt om man inte vill stå för den. 

Klockrent.


   
SvaraCitera
mynona

Manwhore:

Klockrent.

Tack. Det hade dock, kanske, möjligen, blivit att hälla bensin på en eld om det uttalades i rätt sammanhang. Jag kan vara alldeles för bra på att "diskutera" ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Even when a subject mocks a certain belief, this in no way undermines the belief's symolic efficency - the belief often continue to determine the subject's activity. When we make fun of an attitude, the truth is often in this attiude, not in the distance we take towards it: I make fun of it to conceal for myself the fact that it determens my activity. Someone who mocks his own love for a woman, say, often thereby expresses his uneasiness at being so deeply attached to her.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Wealthy" is a meningless and has no robust absolute measure; use intead the subtractive measure "unwealth," that is, the difference, at any point in time, between what you have and what you would like to have. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon böjde sig ner över kuken, och började suga den precis som hon blivit tillsagd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Åh, kom på en äldre: 

"Att man känner sig träffad är inte ett tecken på att man är skyldig: det kan också bero på att man fattar/gissar att avsändaren uppfattar en så, trots att det inte är med sanningen överenstämmande" att tro att man är skyldig för att man känner sig träffad är ungefär lika naivt som tron att man skäms för en åsikt om man inte vill stå för den. 

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det puttrar en gryta i min mage jag hemskt ogärna vill störa, ändå hunger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol ^_^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan förstå och emotionellt sympatisera med mynonas förhållningssätt
till sina besvärande känsloupplevelser. att behärska den typen av
liknöjdhet och förmåga att skjuta undan det som man anser ej passar
erfara vore effektivt. affektiv selektivitet beroende på ansett angenämt
tillstånd i den givna situationen. behändigt för den som besitter
tillgången.


   
SvaraCitera