Aviseringar
Rensa alla

trådar raderas


Ämnesstartare

Patrick: om en moderator anser att tråden är olämplig bör han eller hon skriva VARFÖR den är olämplig och sedan låsa den men INTE ta bort den

Vi raderar trådar som vi anser inte tillför något positivt och därför inte behöver synas. Har du fått din tråd raderad är du mer än välkommen att PM:a någon av oss för en motivering. Något vi drömmer om att få är en funktion där ett meddelande  skickas ut till användare vars tråd har raderats, med just en motivering till borttagningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Vi raderar trådar som vi anser inte tillför något positivt och därför inte behöver synas. Har du fått din tråd raderad är du mer än välkommen att PM:a någon av oss för en motivering. Något vi drömmer om att få är en funktion där ett meddelande skickas ut till användare vars tråd har raderats, med just en motivering till borttagningen.

det är ju hela min poäng. ni raderar trådar utefter vad ni KÄNNER. jag syftar inte på någon specifik tråd utan i det stora hela. att helt sonika radera för att man tycker att ''tråden inte tillför något'' är galet. skriv istället en motivering till varför tråden ska låsas, lås tråden, och lägg den i typ ett subforum som heter ''papperskorgen'' så att folk kan läsa där själva och förstå varför den blev borttagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

det är ju hela min poäng. ni raderar trådar utefter vad ni KÄNNER. jag syftar inte på någon specifik tråd utan i det stora hela. att helt sonika radera för att man tycker att ''tråden inte tillför något'' är galet. skriv istället en motivering till varför tråden ska låsas, lås tråden, och lägg den i typ ett subforum som heter ''papperskorgen'' så att folk kan läsa där själva och förstå varför den blev borttagen.

Läste du vad hon skrev?
Jag förmodar att trådar som bara innehåller massa smileysar, som säger att svenskar är äckliga, där bilder på nakna kvinnor osv finns är sådant som raderas. Jag förstår inte varför sådana ska vara kvar om de, som hon skrev, inte tillför något till forumet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

det är ju hela min poäng. ni raderar trådar utefter vad ni KÄNNER. jag syftar inte på någon specifik tråd utan i det stora hela. att helt sonika radera för att man tycker att ''tråden inte tillför något'' är galet. skriv istället en motivering till varför tråden ska låsas, lås tråden, och lägg den i typ ett subforum som heter ''papperskorgen'' så att folk kan läsa där själva och förstå varför den blev borttagen.

Det vi kan förbättra är att vi i kåren blir mer enade när vi raderar/låser, men vi måste få rensa ut hemsidan från saker vi inte tycker passar in här. Vi måste få radera saker vi finner olämpliga, just för att vi inte tycker de behöver synas för omvärlden, låser vi finns ju tråden kvar att läsa. Sen tycker jag självklart att varje användare som får en tråd raderad ska få en motivering till detta, därför är det betydligt mer praktiskt, i dagsläget, att låsa en tråd än att radera. 
Men jag tackar för din kritik och dina idéer, sånt är alltid bra att höra! Vi har ju som mål att göra så många av er nöjda som möjligt.Nu ska jag åka och jobba! Hejsvejs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem orkar bry sig om innehåll som upprör och förolämpar personer? att ni sen får en motivering vore kanske bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
vem orkar bry sig om innehåll som upprör och förolämpar personer? att ni sen får en motivering vore kanske bra.

Ägarna till sidan kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

5ive:

Ägarna till sidan kanske?

dåliga trådar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

dåliga trådar?

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I regel är det skittrådar på ett eller annat sätt, om jag drev en sida hade jag velat att den skulle hålla hyfsad kvalité, starta ett eget comunity. Men visst motiveringar vore nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Vi håller på att ta fram nya riktlinjer för modereringen och låsningar/raderingar är en av sakerna vi diskuterar. Så det kommer nog att bli lite ändringar inom kort.  

lär detta involvera att man blir underrättad om vem som ligger bakom låsning/borttagning av tråd, och att man har utrymme att ifrågasätta detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

det är ju hela min poäng. ni raderar trådar utefter vad ni KÄNNER. jag syftar inte på någon specifik tråd utan i det stora hela. att helt sonika radera för att man tycker att ''tråden inte tillför något'' är galet. skriv istället en motivering till varför tråden ska låsas, lås tråden, och lägg den i typ ett subforum som heter ''papperskorgen'' så att folk kan läsa där själva och förstå varför den blev borttagen.

Ibland måste vi radera trådar. Om folk söker camsex, de bara innehåller massa personangrepp, olämpliga bilder etc. Eller om det rör sig om dubbeltrådar och spamtrådar.Däremot vore det en bra idé om dessa trådar gömdes på något sätt så att de inte ligger och tar upp massa plats i flödet.

SKRYT INTE:

lär detta involvera att man blir underrättad om vem som ligger bakom låsning/borttagning av tråd, och att man har utrymme att ifrågasätta detta?

Nix, inte i detta skedet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Nix, inte i detta skedet.

det är inte en prioritet så att säga? i så fall kan ju alla med rätt befogenhet låsa och ta bort bäst fan de vill utan att behöva komma med en anledning?


   
SvaraCitera
time
 time

SKRYT INTE:

det är inte en prioritet så att säga? i så fall kan ju alla med rätt befogenhet låsa och ta bort bäst fan de vill utan att behöva komma med en anledning?

Inte om vi har som regel att alltid motivera radering eller låsning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKRYT INTE:

det är inte en prioritet så att säga? i så fall kan ju alla med rätt befogenhet låsa och ta bort bäst fan de vill utan att behöva komma med en anledning?

Vi har alltid haft som princip att skriva en motivering när vi låser trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Inte om vi har som regel att alltid motivera radering eller låsning. 

inför varandra eller inför den utsatta?(hahah menade inte utsatt men kom inte på något bättre ord obs)


   
SvaraCitera