Aviseringar
Rensa alla

Tråden där ni postar bilder på edra bokhyllor


ekivok ekvilibrist:
 

Hennes novellsamling Asylum Piece översattes till svenska för ett par år sedan, den tycker jag verkar väldigt intressant. Jag vill gärna läsa den på engelska, men den är svår att få tag i. Man kan ju ha invändningarna mot handlingen i Ice, men jag tycker den är sekundär. Det är den psykologiska biten som är intressant... hur allt går sönder, faller isär, fragmenteras och att man inte kan fly från den globala nedfrysningen... om man tänker sig att det är något som pågår inuti en människa snarare än ute i världen blir det fascinerande.

Ja, alltså, bildspråket var ju mer eller mindre banbrytande för min del. Det är en extremt bra bok när jag tänker efter! Kan nog också tänka mig att man förlorar en hel del ifall man läser den på svenska. Men så är det väl med alla litterära verk egentligen, att det är helt klart bäst på originalspråk.


   
SvaraCitera
Kaja
 Kaja

Heilmann: Har jättemycket böcker, här är några iaf.

najs! speciellt fint att se mayr och gould i någons bokhylla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
Har en bokhylla/förvaringsyta. Nederst ser man en del av en stor samling kurslitteratur. Värt att nämnas är att vi har en mycket stor bokhylla i vardagsrummet som även innehåller böcker som jag läser så detta är inte min stund att skryta. 

DSC_2579.JPG

Läser du till jurist?

Heilmann: ar

Åh så har du ordfronts svenska (och väldigt marxistiska) historia för barn och Hobsbawm.Hjärta


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Man skulle kunna göra om den här till en dejtingtråd


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Den halva som inte är nedpackad..
WP_20160226_14_26_30_Pro.jpg

WP_20160226_14_26_20_Pro.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Man skulle kunna göra om den här till en dejtingtråd

Ja det finns ju ett element av matchning  här som känns app-kompatibel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Läser du till jurist?

Jag har läst juridisk översiktskurs. Det är den första kursen på juristprogrammet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Jag har läst juridisk översiktskurs. Det är den första kursen på juristprogrammet.

Spännande och intressant ändå, synd att man måste läsa sånt ihop med juriststudenter bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Spännande och intressant ändå, synd att man måste läsa sånt ihop med juriststudenter bara.

kursen var som tur var fristående men vi hade en jurist som lärare så klart. min storebror är jurist så jag är van vid umgås med jurister eller så.


   
SvaraCitera

Kudhos:
IMG_2886.JPGInget storslaget. Men det är alla böcker jag har.

Varför har man en skateboard i trä, behöver målas lite akatsuki moln!


   
SvaraCitera

Exterminate:
Genom de böckerna jag tänker visa så kan ni kanske räkna ut ungefär hur gammal jag är. Har andra böcker men orkar faktiskt inte fotografera de eftersom de är böcker om olika serier och med små titlar.Snapshot_20140111.JPG
Snapshot_20140111_1.JPGFörlåt för den dåliga kvalitén. Om ni undrar vad för bok någon är så är det bara att fråga.

Det hade kunnat vara hemma hos min syster. Gillar prydnaderna! 


   
SvaraCitera