Aviseringar
Rensa alla

Tråden för alla oss som äger en Zippo


Ämnesstartare

Här kan vi diskutera allt om hur bra zippo är, vad vi använder för bränsle och framförallt alla coola trick vi kan göra med den =) ladda gärna upp videos på när ni "trollar" lite med era kära zippos. =) videos från mig kommer snart. =)

så här kan en zippo se ut

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag ska köpa gripens kemiskt rena bensin idag hört att den fungerar lika bra som zippos egna vätska och så sparar man ju en slant haha =)


   
SvaraCitera
Exner

um-rape?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zippos coolhet är överskattat. Som rökare ångrar jag dock att jag inte passade på att köpa en från ett av ställena jag var på i USA med nåt snyggt lokalt motiv, för vad är det för mening att köpa en här liksom[tired]

Jag vill dock veta om alla här som har zippo-tändare har den "vanliga" modellen, eller om någon har "turbotändar"-modellen.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

um-rape?

knappast lämpligt för en moderator att gå ot även om vi befinner oss i den lite friare delen "klotter". Eller reglerna har kanske ändrats de gör dem ibland =)

Som svar på din fråga så nej, jag tror inte det. =)

Lite OnT får jag säga att du känns som en kille som skulle ha en zippo, en tändare med lite anor. Brukar du röktobak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Zippos coolhet är överskattat. Som rökare ångrar jag dock att jag inte passade på att köpa en från ett av ställena jag var på i USA med nåt snyggt lokalt motiv, för vad är det för mening att köpa en här liksom

Ja, man blir inte automatiskt cool för att man har en zippo, men det är en bra bit på vägen. =) Det är dock väldigt bra tändare med livstidsgaranti så det är väl värt de 150-500kr en sådan kostar. I alla fall enligt mig =)

Storchen84:

Jag vill dock veta om alla här som har zippo-tändare har den "vanliga" modellen, eller om någon har "turbotändar"-modellen.

Jag har den vanliga modellen i alla fall =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

men det är en bra bit på vägen

Håller inte med om detta. Tycker inte att dom som har en zippo-tändare är coolare än andra. Däremot tycker jag att det som gör att zippo fortarande är acceptabelt är att inte varenda människa äger en (ännu).

Fö. tycker jag att zippo vs vanlig tändare påminner lite om pc vs mac. Man betalar så mycket mer, men får ändå knappt så mycket mer. Med skillnaden att tändare brukar vara något som folk har lätt att slarva bort, glömma någonstans, tappa på fyllan, etc. etc., pga dess storlek och lätthet att komma bort.

Är det mycket pengar för en tändare? Ja, om man köper den här i Sverige. Jag väntar hellre tills jag åker till USA igen och köper en där med nåt motiv som är lokalt för där jag är.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är avis på alla med zippo för det är så coolt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Är det mycket pengar för en tändare? Ja, om man köper den här i Sverige. Jag väntar hellre tills jag åker till USA igen och köper en där med nåt motiv som är lokalt för där jag är.

Grejen är ju att man håller betydligt bättre koll på en sådan här, man kanske t.o.m sparar pengar i längden.

Och ja, en zippo är inte särskilt cool. men kul och bra att ha. även jävligt nyttigt om man t.ex. ska göra upp eld.

Man kan köpa relativt unika zippos från ebay från 100kr typ. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade en som såg ut som en jeepdunk som jag slarvade bort [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Grejen är ju att man håller betydligt bättre koll på en sådan här

Tror det där är olika, finns nog många fyllekajor som köpt flertalet zippo, blivit av med dom på fyllan, o slutat köpa dom.

OF 5:

hade en som såg ut som en jeepdunk som jag slarvade bort [n]

[ops]

dekadent:

an kanske t.o.m sparar pengar i längden

Med tanke på vad en tändare kostar och hur länge den håller måste det vara en jävla massa år, särskilt som dom flesta vanliga plasttändare är påfyllningsbara, och en sån där sprayburk med... butan? Eller vad det nu är håller i flertalet år. Gnistan lär nog vara det man nöter ner först på en vanlig plasttändare om man bestämmer sig för att konstant fylla på en.

dekadent:

Man kan köpa relativt unika zippos från ebay från 100kr typ.

Sant, men det är ändå inte samma sak som att faktiskt köpa den på plats. Nu i efterhand hade jag exempelvis gärna velat köpa en från när jag var vid Tahquamenon Falls, men tanken slog mig inte då, så jag väntar tålamodigt tills jag ska dit igen nästa sommar.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska köpa en och impa på boyzen i hoodzen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Tror det där är olika, finns nog många fyllekajor som köpt flertalet zippo, blivit av med dom på fyllan, o slutat köpa dom.

Ja, ska försöka att inte bli en av dem. [bigsmile]

Zapetta:

Ska köpa en och impa på boyzen i hoodzen

Lattja meren som en butterflaj mannen!! [cool]

Storchen84:

Sant, men det är ändå inte samma sak som att faktiskt köpa den på plats. Nu i efterhand hade jag exempelvis gärna velat köpa en från när jag var vid Tahquamenon Falls, men tanken slog mig inte då, så jag väntar tålamodigt tills jag ska dit igen nästa sommar.

Kan inte relatera riktigt, men starkt av dig att hålla dig. [party]

Storchen84:

och hur länge den håller måste det vara en jävla massa år, särskilt som dom flesta vanliga plasttändare är påfyllningsbara, och en sån där sprayburk med... butan? Eller vad det nu är håller i flertalet år. Gnistan lär nog vara det man nöter ner först på en vanlig plasttänd

Tappar man inte bort det går man inte särskilt mycket minus i alla fall. Jag är i alla fall nöjd med köpet, känns för bökigt att hålla på och fylla på en vanligt sketen bictändare liksom. Med en zippo känns det som att man får mer för mödan.


   
SvaraCitera
Exner

dekadent:

Lite OnT får jag säga att du känns som en kille som skulle ha en zippo, en tändare med lite anor. Brukar du röktobak?

Har en gammal tändare, men röker inte själv; dock bra att ha med, om någon gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Lattja meren som en butterflaj mannen!!

lol wtf

dekadent:

Kan inte relatera riktigt

Det är som två flugor i en smäll, en souvenir men som samtidigt är funktionell. Och enligt min åsikt ska en souvenir köpas när man faktiskt är där, om du förstår hur jag menar, och inte online.

dekadent:

Tappar man inte bort det går man inte särskilt mycket minus i alla fall.

Ärligt talat så slarvar jag inte bort tändare, jag "förlägger" dom. Jag vet inte hur många olika tändare jag har i hur många olika jack- och byxfickor och väskor, men ja... flera av dom är påfyllningsbara. Blir alltid lite ställd när jag hittar en tändare i nån ficka eller väska, o efter sekunders tänkande blir jag "ahhh justja, den ja".

dekadent:

känns för bökigt att hålla på och fylla på en vanligt sketen bictändare

Vet inte hur du går tillväga, men jag trycker bara sprayburkens munstycke mot den där runda saken som sitter i botten på tänder, trycker till så flödet hörs, och så det känns hur tändaren kallnar, och voila. Påfyllt. Har tagit mig 30 sekunder som mest, även om det oftast tar 10-15. Jag har visserligen bara fyllt på typ 3 olika tändare (en påfyllning räcker mig minst två månader lätt), insåg precis att jag fick mig själv att låta värsta experten som fyller på massa tändare dagligen. Lol...

[love]


   
SvaraCitera