Aviseringar
Rensa alla

Tråden för Fotbolls-VM 2014!


Ämnesstartare

Här är den inofficiella officiella fotbolls-VM tråden här på UM. Vi tipsar om nyheter, tippar,  följer matcher live och har helt enkelt gott snack kring fotboll. 

Grupperna: 

Grupp A
Brasilien, Kroatien, Mexiko, Kamerun.
Grupp B
Spanien, Holland, Chile, Australien.
Grupp C
Colombia, Grekland, Elfenbenskusten, Japan.
Grupp D
Uruguay, Costa Rica, England, Italien.
Grupp E
Schweiz, Ecuador, Frankrike, Honduras.
Grupp F
Argentina, Bosnien och Herzegovina, Iran, Nigeria.
Grupp G
Tyskland, Portugal, Ghana, USA.
Grupp H
Belgien, Algeriet, Ryssland, Sydkorea.

Det kommer sändas tre matcher varje dag. En klockan 18.00, en 21.00 och en 24.00. TV4 och  SVT delar på sändningarna. Första matchen början den 12 juni klockan 22.00 och är mellan värdlandet Brasilien och Kroatien.

Vilka går längst? Vilka vinner? Vilka skräller? Vem vinner skytteligan?

England_v_Brazil_in_Rio_-_Est%C3%A1dio_d


   
Citera
Ämnesstartare

Kmr inte delta i tråden pga fotboll suger

Men vill ha första inlägget 


   
SvaraCitera

Stackars sverige som inte får vara med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brasilien har hemma plan, enormt publikstöd, särskilt nu i VM, världens bästa backlinje också, Dante, david luiz, thiago silva och dani alves, fick ingen svår grupp heller

(ändrar)

Uruguay kan överaska och gå långt,  med suarez och cavani

skytteligan vinner beror på om uruguay går långt, då vinner suarez, annars tar neymar, klose brukar vara helt sjuk i sånna här tillfällen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För min del är det synd att matcherna är så sena då jag jobbar tidigt eller kvällar så kommer inte få se mycket.. 

Ohwell över till frågorna.

vilka vinner vm? Mitt svar på detta är värdnationen Brasilien, laget dom har är helt otroligt bra på papper. Förväntar mig riktigt bra fotboll från Brasilien. 

Vilka skrällar? Tror bara på en skräll och det är Bosnien. Bra trupp, spelade bra i kvalet och första vm:ET. 

Vem vinner skytteligan? Neymar 


   
SvaraCitera

Spanien vinner men hoppas på något annat lag denna gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget europeiskt lag har vunnit i Sydamerika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo: Vem vinner skytteligan? Neymar

Tråkigt tips. Jag säger Fred och Dzeko.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller på Italien. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
Håller på Italien. 

Heter du Birro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas på Argentina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vore dumt av mig om jag inte hejade på mitt hemland så: Forza Bosna!
Hoppas att dem gör bra ifrån sig under mästerskapet. Guldet känns inte troligt men man kan alltid hoppas på't! Kunde Grekland vinna EM så kan Bosnien, som är bättre rent spelarmässigt, vinna VM i sådana fall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj jävlar, det börjar snart. jag håller som vanligt på Spanien men tror Brasilien eller Argentina vinner. är ingen fotbollsfanatiker direkt, men VM är kul. kommer dock inte se alla matcher, bara de jag tycker verkar intressanta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spanien vinner :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coca-Cola:
Vore dumt av mig om jag inte hejade på mitt hemland så: Forza Bosna!
Hoppas att dem gör bra ifrån sig under mästerskapet. Guldet känns inte troligt men man kan alltid hoppas på't! Kunde Grekland vinna EM så kan Bosnien, som är bättre rent spelarmässigt, vinna VM i sådana fall!

Tror att Bosnien kommer bli årets skrällag. Iallafall kvartsfinal, kanske semifinal till och med. Dzeko kommer spotta in mängder med mål.


   
SvaraCitera