Aviseringar
Rensa alla

Tråden för oss som gör musik


Ämnesstartare

Tänkte göra en tråd för oss som gör musik på UM. Vet att det finns flera! Man kan slänga upp saker man arbetar med eller om man vill visa/få feedback. Visa era musikaliska ådror lix.


   
Citera
Ämnesetiketter

spelar aldrig in nåt av det jag gör. så jävla icke-mainstream


   
SvaraCitera

Hjälp mig då


   
SvaraCitera

Släpper ett album snart. Kan ladda upp ett smakprov [blush]


   
SvaraCitera

har snart gjort klart 12 låtar med mitt ena projekt som jag hade tänkt bli ett album men vill gärna ha en till sångare med + måste finslipa låtarna och har material för att spela in en EP med mitt band men vi har inte hittat ett bra ställe att spela in på ännu

tidigare har jag gjort två EPs och en LP men jag vågar inte lägga upp de här pga lite orsaker


   
SvaraCitera

gör mest sfärisk musik


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

gör mest sfärisk musik

Det låter fint [love]
Trots att Pythagoras är sämst.


   
SvaraCitera

Biologen:

Trots att Pythagoras är sämst.

Jag älskar dig. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

har snart gjort klart 12 låtar med mitt ena projekt som jag hade tänkt bli ett album men vill gärna ha en till sångare med + måste finslipa låtarna och har material för att spela in en EP med mitt band men vi har inte hittat ett bra ställe att spela in på ännu

tidigare har jag gjort två EPs och en LP men jag vågar inte lägga upp de här pga lite orsaker

[y]

Självproducerat?


   
SvaraCitera

Biologen:

Det låter fint

Det betyder egentligen inget särskilt, är mest en term jag gillar [blush] Är egentligen en referens till detta

Biologen:

Trots att Pythagoras är sämst.

Varför? Tycker han är fränig på vissa sätt. Men är inte så insatt.

Gillar Platon mest av de grekiska gubbarna, även fast det är rätt mainstream...

Biologen:

Släpper ett album snart. Kan ladda upp ett smakprov

Gör det!!!


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Varför? Tycker han är fränig på vissa sätt. Men är inte så insatt.

Självgod douche.


   
SvaraCitera

Gör men har knappt några färdiga låtar, mest korta(0:10-1:00 min) när jag får infall. Blir det något är det elektroniskt, Jag spänner mig över alla möjliga genre från 70-tals ambient till hård Trans, kanske därför jag inte får något färdigt efter som jag inte kan bestämma ungefär vilken stil jag vill köra.

Lite gamla alster finns dock på min Myspace.
http://www.myspace.com/velvetvoyage


   
SvaraCitera

tevepro:

Självproducerat?

Ja, jag gör nästan allt jag gör själv. Med undantag av bandet förstås. Har dock bara hållit på aktivt med musik i lite mindre än ett år, men har utvecklats väldigt mycket under den tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Ja, jag gör nästan allt jag gör själv. Med undantag av bandet förstås. Har dock bara hållit på aktivt med musik i lite mindre än ett år, men har utvecklats väldigt mycket under den tiden

då är du färsk. Det är roligast så tycker jag. Plus att man slipper andras fingrar som ska in och peta. [blush]

du postade väl lite förut här? Om du bara hållt på ett år så är det ju riktigt bra.


   
SvaraCitera

tevepro:

då är du färsk. Det är roligast så tycker jag. Plus att man slipper andras fingrar som ska in och peta.

Jaa, sant! Det är dock även väldigt roligt att spela med andra och typ lyckas göra nicea saker tillsammans [blush] men jag blir oftast för tramsig då och kan inte göra saker lika noggrant som annars.

tevepro:

du postade väl lite förut här? Om du bara hållt på ett år så är det ju riktigt bra.

Ja, har en tråd om det hehu!

Med att ha hållit på ett år menar jag ju som sagt att skriva och spela in egna låtar, har ju givetvis spelat instrument och sjungit så innan hehe [blush]


   
SvaraCitera