Aviseringar
Rensa alla

Tråden om underliga småpartier


Ämnesstartare

Postade det här eftersom jag tror att det är för oseriöst valforat.

Hur som helst hittade jag denna wiki-artikel:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_sm%C3%A5partier_som_st%C3%A4llt_upp_i_riksd...
Det listar alltså ett flertal småpartier i Sverige - vissa av dem är bara helt vanliga småpartier, medan andra är helt galna. Några höjdpunkter:

:

Ezenhemmer Plastpåsar och Barnuppfostringsredskapspartiet var ett enligt egen utsaga "seriöst oseriöst" politiskt parti.
Partiet upplöstes när partiledaren KM (Jannes katt) avled av njursvikt i juli 1995.

:

Partiet för naturens lag är ett svenskt politiskt parti som registrerades för riksdagsval 1998. Partiet fick 791 röster i riksdagsvalet 1998, och inga röster i valet 2006.

Partiet är knutet till en rörelse för transcendental meditation, och vill i politiken tillvarata kunskaperna som man menar finns i de indiska vedaskrifterna. Partiet ville också införa 1000 yogaflygare, som ansågs skulla ha en positiv verkan för samhället.

:

Blankröstar-partiet - En politiskt markering var ett politiskt parti som ställde upp i det riksdagsvalet i Sverige 2002, då det fick sju röster. Partiet ansåg sig vara ett alternativ för väljare som annars valt att rösta blankt.

:

Kärlekspartiet The Party of Love var ett politiskt parti som stod för devisen "mer barn, mer sex".

:

Tomte-partiet - Tomten: Barnens och djurens bästa vän var ett politiskt parti som ställde upp i riksdagsvalet i Sverige 2002, i vilket partiet fick en röst. Partiet fick 15 röster i skolvalet 2006. Bosse Persson, som även kallat sig Tomtefar, har sagts ligga bakom partiet

Det är tillåtet att nämna andra partier som inte finns med i wiki-artikeln.


   
Citera

Bosse Persson är gud


   
SvaraCitera

röd länk juhe, men

Kalle Anka-partiet är ett från början fiktivt svenskt politiskt parti. Det var från början förmodligen avsett som ett skämt, men är numer registrerat hos valmyndigheten (källa saknas], med Bosse Persson som partiledare och ende medlem. Gratis alkohol till folket samt bredare trottoarer var partiets främsta valfrågor då det i valet 1991 fick 1535 röster. I senare val har det dock endast fått enstaka röster. Partiet fick 10 röster i valet 2002.

jordnötspartiet, finns nog inte kvar, hemsidan är nere. Men de vill sänka momsen på jordnötter och höja den på brokolli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Bosse Persson är gud

Dessutom är han riktigt snygg.
Image
Dold text: Kul att se din gamla signatur igen [y]


   
SvaraCitera

Insert name here:

Dessutom är han riktigt snygg.

mm [blush]

Insert name here:

Dold text: Kul att se din gamla signatur igen [y]

Mm tillbaka för att stanna, tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Mm tillbaka för att stanna, tror jag

Gött! [y]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

FI, riktigt roligt oseriöst parti[crazy]


   
SvaraCitera