Aviseringar
Rensa alla

Tradera-auktion åt helvete. Vem har rätt?


Ämnesstartare

Har ett litet bekymmer här va som jag behöver lite hjälp med.

La upp en auktion på tradera för ett tag sedan: ett par skor i fuskskinn som till slut gick för 40 kronor + frakt. I beskrivningen skrev jag att de är använda ett par gånger men i fint skick, och med fint skick menar jag att de är hela och rena.

Imorse hade jag ett argt mail från köparen som KRÄVER (med caps lock för bästa effekt) att häva köpet, eftersom att skorna är "skit" med repad klack och skador/sprickor i skinnet. Antingen säljer hon dem eller så skickar hon tillbaka dem, men då får jag betala (nästan dubbelt så mycket som hon gjorde) för frakten.

Jag skrev tillbaka att jag med "fint skick" menar att de är hela och rena, jag skrev aldrig att de är oanvända eller i felfritt skick. Dessutom är det ju hur lätt som helst att ljuga och säga att man slänger skorna.

Uhäävhubblfplsafpasdldsadasgjikrstewuettvåtrefyrafemåhhhh


   
Citera
Ämnesetiketter
Lounge

är väll en definitionsfråga om du angett "korrekt" information, hade du bilder på varan också?


   
SvaraCitera

Klickade du i att de var begagnade och hade bild på dem? Isf så borde hon ju förstå. Är skor använda några ggr så blir de ju i regel lite repiga om man nu inte sitter i barnvagn eller rullstol, tänker jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

är väll en definitionsfråga om du angett "korrekt" information, hade du bilder på varan också?

Ja, det hade jag.


   
SvaraCitera

haha snål tant som gnäller över något som kostar 40 kr [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Isf så borde hon ju förstå. Är skor använda några ggr så blir de ju i regel lite repiga om man nu inte sitter i barnvagn eller rullstol, tänker jag iaf.

Det tycker jag också att man borde förstå. Jag menar, jag skrev ju att de var använda ett par gånger - då är de inte nya. Hon fick dem för 70 kronor sammanlagt (frakt inkluderad), det är billigt för ett par skor. Men enligt henne skulle hon inte betala en krona för dem.


   
SvaraCitera

terrormat:

Det tycker jag också att man borde förstå. Jag menar, jag skrev ju att de var använda ett par gånger - då är de inte nya. Hon fick dem för 70 kronor sammanlagt (frakt inkluderad), det är billigt för ett par skor. Men enligt henne skulle hon inte betala en krona för dem.

Det låter inte riktigt rätt! Hade ej gett pengarna tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det låter inte riktigt rätt! Hade ej gett pengarna tillbaka.

Vill inte, men är lite konflikträdd och hon använde caps lock.


   
SvaraCitera

Hade ej gett pengar tillbaka. [no-no]


   
SvaraCitera

terrormat:

Vill inte, men jag gillar inte när folk caps lock-skriker åt mig.

Eh det värsta hon kan göra är la att ge dig ett negativt betyg? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Eh det värsta hon kan göra är la att ge dig ett negativt betyg?

Sant. Måste skaffa lite cojones.


   
SvaraCitera

Hade ej gett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu skrev hon tillbaka och frågade om jag är dum i huvudet som "inte fattar vad hon pratar om"

... Ska gå och köpa glass för de där pengarna nu.


   
SvaraCitera

Jag är glad att jag aldrig handlar via tradera [blush]


   
SvaraCitera
Tyrael

terrormat:

Hon fick dem för 70 kronor sammanlagt (frakt inkluderad), det är billigt för ett par skor. Men enligt henne skulle hon inte betala en krona för dem.

Säg till henne att hon inte borde handla på internet då [wink]


   
SvaraCitera