Aviseringar
Rensa alla

Trådlös switch (?)


Ämnesstartare

Jag fick tillbaka min laptop från skolan idag, och måste säga att jag är oerhört trött på att behöva koppla ut internettsladden på min stationära dator och koppla in den i min laptop för att få internet på den... Jag har inte routern i mitt rum, och heller inga fler internet kablar så jag har inget annat val.

Jag vill kunna använda internet på båda datorerna samtidigt. Det första jag tänkte på var en trådlös switch. (som jag pluggat in i routern) Vet inte riktigt om jag är på rätt väg nu eller inte... men jag söker iaf något man kan plugga in i routern som sedan ger mig möjligheten att ansluta till internet trådlöst med laptopen. Skulle kunna köpa en ny internetkabel till den, men vill inte dra en kabel genom syrrans rum för det (och sen hade hon lackat [rolleyes])...

Existerar något sånt eller måste jag köpa en trådlös router för det? Vad skulle en sån gå på?

Tack på förhand [bigsmile]

EDIT: Dold text: Inga grannar med oskyddat heller 🙁


   
Citera

Köp en TP-kabel? Varför inte bara köpa en trådlös router helt enkelt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Köp en TP-kabel?

baconkebab:

Skulle kunna köpa en ny internetkabel till den, men vill inte dra en kabel genom syrrans rum för det

stentuff:

Varför inte bara köpa en trådlös router helt enkelt?

Tänkte att det vore onödigt om det fanns andra sätt... som typ någon dosa man kopplar in i routern, som jag ansluter till från laptopen? Det måste finnas något sånt, väl? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satan va dött det var här [cute] Frågade på ett annat forum också, och det jag söker kallas tydligen "wireless access point" på engelska. Någon som vet den korrekta översättningen på svenska? Hittar inget spec när jag söker på det, bara vanliga trådlösa routrar.


   
SvaraCitera

baconkebab:

"wireless access point"

Trådlös router


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Trådlös router

Har du läst igenom hela tråden? Jag vill alltså ha något som jag kopplar in i min icke-trådlösa router som ger mig tillgång till trådlöst internet för min laptop.

Du menar alltså att jag ska koppla in en trådlös router i en vanlig router?


   
SvaraCitera

baconkebab:

?

Trådlös router


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Trådlös router

Men vafan?

Du svarade inte på min fråga. [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

baconkebab:

Du svarade inte på min fråga.

Jo. Det är exakt det du söker efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jo.

Nej.

Åtta:

Det är exakt det du söker efter.

Tack [smile]


   
SvaraCitera

baconkebab:

wireless access point

Accesspunkt. Dock har du troligtvis inte infrastrukturen för att det skall vara prisvärt, köp en trådlös router istället.

Floppsen:

Trådlös router

Det är INTE en accesspunkt, nej. Du kan ju inte engelska [blush]


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

Trådlös router

Trådlös ROUJTER!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comrade Premier:

Du kan ju inte engelska [blush]

Äntligen någon som är på min sida! [rolleyes]

Får se hur jag gör i vilket fall som helst... kanske skiter i det då jag inte har pengar eller ork till det just nu, får se 😛


   
SvaraCitera

Floppsen:

Trådlös ROUJTER!

Hello there, mister Derp De Derpenstein [tard]


   
SvaraCitera