Aviseringar
Rensa alla

Trådlösa nätverket fungerar inte!!


Ämnesstartare

Hej!
Jag har ett problem med mitt trådlösa nätverk som jag hoppas att någon där ute kan hjälpa mig med. Jag är dessvärre inte så bra på att förklara.. hur som helst:

När jag startar datorn(en asus, om det är viktigt) säger den att det inte finns några nätverk tillgängliga och när jag gör en felsökning står det att jag ska aktivera trådlös kommunikation. Detta kan jag göra genom att trycka på knappen(som inte existerar) på min dators framsida eller en funktionstangent. Om jag har förstått det hela rätt så är det fn f2 jag ska trycka då, för det har jag gjort och det förändrade inte ett skit.(kommer upp en symbol där det står WLAN och ett rött kryss och sedan en bluetooth symbol som också har ett rött kryss)

Allt fungerar prima när jag använder nätverkskabeln.

har kollat runt en del och överallt står det att nätverkskortet fungerar som det ska.. så det är ju antagligen inte det som är problemet(eller det kanske det är?)

Jag har aldrig stött på detta problem förut och allt funkade jättebra för bara någon timme sedan.

Det bör ju nämnas att jag är totalt okunnig vad gäller datorer och liknande..

Någon som kan hjälpa mig?


   
Citera

stratford:

fn f2

Växlar mellan att sätta på och stänga av det trådlösa nätverkskortet.

Sedan när det är på får du välja vilket trådlöst nätverk du ska koppla upp dig emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Växlar mellan att sätta på och stänga av det trådlösa nätverkskortet.Sedan när det är på får du välja vilket trådlöst nätverk du ska dig emot.

aha... I see.
fast det händer liksom ingenting om jag trycker fn f2, även om jag så gör det 300 gånger :/ det ser like rött och dött ut som tidigare..
Är jag extremt blåst eller är det något som inte står rätt till? [confused]


   
SvaraCitera

Gör en felsökning i nätverks och delningscenter så brukar det lösa alla inställningar som fuckar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Gör en felsökning i nätverks och delningscenter så brukar det alla inställningar som fuckar

ja okej, då provar jag väl det...

den snackar om samma skit som förut
aktivera trådlös kommunikation
hänvisar mig till windows fula användargrupper och annat strunt och säger att problemet i fråga inte är åtgärdat.


   
SvaraCitera

stratford:

den snackar om samma skit som förutaktivera trådlös kommunikationhänvisar mig till windows fula användargrupper och annat strunt och säger att problemet i fråga inte är åtgärdat.

Kan du inte aktivera via windows? kunde det på min asuslaptop men det var win 8 så kanske därför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Kan du inte aktivera via windows? kunde det på min asuslaptop men det var 8 så kanske därför

Nej, det verkar ju inte så [sad]
Hela situationen känns luddig..

Den säger att saker och ting är aktiverade och funkar skitbra, men att de inte är anslutna.
Har ingen aning om vad jag ska göra..

jävla muppdator.


   
SvaraCitera

stratford:

Den säger att saker och ting är aktiverade och funkar skitbra, men att de inte är anslutna.

Jag kan inte riktigt säga vvad det är när jag inte ser hur det ser ut, ring microsoft support och hör, det är gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag kan inte riktigt säga vvad det är när jag inte ser hur det ser ut, ring microsoft support och hör, det är gratis.

Okej, då gör jag väl det 🙂


   
SvaraCitera

det kan vara några inställningar i routern som inte fungerar. skriv in din ip adress i web fönstret så kommer du till din routers sida. kolla runt lite om inställningarna är korrekta. finns många andra saker att kolla, men prova det. ( om det inte redan löst sig)


   
SvaraCitera