Aviseringar
Rensa alla

Tradolan-fundering


Ämnesstartare

Har läst på fass (både patientversionen och den för förskrivare) och bipackssedeln och på flashback och googlat och gudvetallt men det sägs än hit och än dit om det så - förvirring!

Blir man pigg eller trött av det?!

_Varför_ går det ev. dåligt ihop med centralstimulerande? Vad händer isf. liksom?

Hur går det ihop med amfetamin? (som medicin dådå tänkte jag, jag tar 12-16 tabletter/dag)

Vad är en vanlig dos i början? (sådär som ny medicin och om man fått den av läkare)

... Och vad höjer folk själva till för att få något rus/bli höga på det? (också sådär i början alltså, och mest för att jag undrar på vilken "nivå" man börjar bli "konstig" av den egentligen, bara så jag vet [shake] )

... Och var börjar det bli farligt på allvar? (fast jag förstår faktiskt att det är en risk och obra att ta det alls/mer än vad man blivit ordinerad ju så jag undrar mer allmänt bara? )

Hur lång tid tar det innan man känner av den? Varesej det rör sej om att uppnå något rus eller få mindre ont?

Vore tacksam för svar!

(Och jag hoppas ni hellre ser det som att jag är förståndig som frågar, och inte bara antar att jag tänkt missbruka all ev. information kring det [confused] )


   
Citera
Ämnesstartare

Trött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är trammad nu, är samma innehåll som tradolan.
för mig tar det ungefär en halvtimma innan det slår till.
jag överdoserar också, tar minst 700 mg. är ingen fara, men är man nybörjare bör man nog ta mindre doser.

jag känner mig "uppåt" utav tram/tradolan. blir pratlad, gladare, och allmänt. eh, glad?

jag är själv en missbrukare och har tagit det i ca 4 år nu.
så akta dig för att bli beroende.
en vanlig dos är väl ungefär 200 mg skulle ja gissa på.
jag tog det första gången och kände av.

vad gäller amfetamin så tror jag du kan ta det ihop med tradolan, men är inte säker. men FB har nog dom bästa svaren skulle ja tro ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svartljus:

Blir man pigg eller trött av det?!

Jag blir iaf mysig, kan inte förklara mycket bättre[tard]

Börja med 200 mg, ta helst inte mer än 500 mg per dag, och jag skulle råda dig att inte bli beroende. Avtändningen är förresten förjävlig när man kommit upp i 400-500 mg om dagen en längre period, om man inte trappar ner.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=209253


   
SvaraCitera

Svartljus:

Blir man pigg eller trött av det?!

Min kropp blir trött och seg, men tanken speedad som fan:P Känns som att man blir smartare på det, hehe...Älskar att spela strategispel när man är trammad:D

Svartljus:

Vad är en vanlig dos i början? (sådär som ny medicin och om man fått den av läkare)

Det beror lite på din vikt och om du tagit opioder eller opiater tidigare...men 50-100 mg morgon och kväll är ganska standard till att börja med.

Svartljus:

... Och vad höjer folk själva till för att få något rus/bli höga på det? (också sådär i början alltså, och mest för att jag undrar på vilken "nivå" man börjar bli "konstig" av den egentligen, bara så jag vet )

Första gången så mellan 200 och 300 mg för de flesta kan dock variera ganska mycket...man utvecklar tolerans på det med, jag var uppe i 800 mg efter ett par veckor.

Svartljus:

... Och var börjar det bli farligt på allvar? (fast jag förstår faktiskt att det är en risk och obra att ta det alls/mer än vad man blivit ordinerad ju så jag undrar mer allmänt bara? )

vid 400-500 mg kan du få epeleptiska anfall, muskelryckningar och illa mående har aldrig hänt mig dock...

Svartljus:

Hur lång tid tar det innan man känner av den? Varesej det rör sej om att uppnå något rus eller få mindre ont?

mellan 30 min och en timme.

Angående hur det funkar tillsammans med cs-droger har jag inte en aning om...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera