Aviseringar
Rensa alla

Trä eller tygslöjd?


Ämnesstartare

Ja jag undrar. På min skola har alla kilar träsöjd och ala tjejer syslöjd men här blir man även dödad om man är bög så folk är lite väl efter här hahaa

med både och menar jag det där nya senaste. när man har en form av både trä och syslöjd. typ att man syr lite och och snickrar lite. eh. det de hade i dokumentären klass 9a


   
Citera
Ämnesetiketter

NEMO:

jag hade syslöjd kille (Du röstade på detta alternativ)

Kändes slappare, dessutom fanns ju där alla tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag hade både och kille (Du röstade på detta alternativ)

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag hade syslöjd tjej (Du röstade på detta alternativ)

Och det var jävligt skönt för alla tjejer i min klass sprang efter killarna hela tiden så dom valde träslöjd. Var mycket lugnt på syslöjden och jag skulle fått MVG om jag hade virkat, men jag vägrade så jag fick bara VG.
Hade Teknik dock och där fick jag VG också bara för att läraren tyckte om mina bröder.

Så kan det gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denna tråden är väldigt intressant.

Det stämmer. Killar har träslöjd. Tjejer har syslöjd. Killar som har syslöjd är bögar. Tragiskt men sant. Ungefär lika sant som att träslöjdlärare alltid är pedofiler. Okej, inte alltid, men ofta. Skrev till det så ingen behöver känna sig anklagad.

Iallafall. Vi hade både och på mitt högstadium! Först hade man ett halvår träslöjd, och sedan ett halvår syslöjd. Och sedan fick man välja vad man ville läsa i ett år, då blev det självklart tjejerna till syslöjden och killarna till träslöjden. Ja, förutom bögen då.

Jag valde syslöjd. Dock gillade jag inte syslöjd. Jag är inte så bra på att sy, jag är inte heller bra på att snickra och sådant. Jag är däremot bra på att väva. När jag vävde så blev min syslöjdlärare tårögd och utbrast
"Nu har du kommit över IGknölen!!!11". Jag tror det var en bra dag i hennes liv, trots att vi hatade varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag hade syslöjd tjej (Du röstade på detta alternativ)

Fann det roligast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag hade syslöjd tjej (Du röstade på detta alternativ)

MVG föfan[badgrin]

NEMO:

träslöjd

Jag fick inte ha träslöjd för min mamma, eller i högstadiet kanske men inte i grundskolan[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag hade både och tjej (Du röstade på detta alternativ)

Men inte på det sättet du menar. Vi hade flera år med slöjd, så ett år med sy, ett år med trä, ett år med sy, ett år med trä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag hade syslöjd tjej (Du röstade på detta alternativ)

Hade träslöjd i åttan då vi inte fick välja själva. Sen tog jag syslöjd eftersom jag inte är så händig med hammare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

högstadiet

Imoon:

grundskolan

Det är samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det är samma sak.

Men jaja, mellanstadie/lågstadie istället för grundskola dåååå


   
SvaraCitera

NEMO:

jag hade träslöjd kille (Du röstade på detta alternativ)

I min klass var det likadant, alla tjejer hade sy-slöjd och alla killar hade trä-slöjd, fast med 2 undantag. Det gick 1 kille på sy, och en tjej på trä.
I början var det typ 4 tjejer till som hade trä-slöjd, men de bytte till sy-slöjd efter några veckor bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Denna tråden är väldigt intressant.

självklart, made by me eh

Lounge Act:

Ungefär lika sant som att träslöjdlärare alltid är pedofiler

Sant! Även tekniklärare 😀

Imoon:

eller i högstadiet kanske men inte i grundskolan

Harpyja:

Det är samma sak.

Imoon:

MVG

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

jag hade syslöjd kille (Du röstade på detta alternativ)

Iaf mestadels, men även lite träslöjd.

Var så högljutt i träslöjden. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I min klass var det ganska blandat. Jag läste syslöjd eftersom jag inte var riktigt lika dålig på det som på träslöjd.


   
SvaraCitera