Aviseringar
Rensa alla

Träffa folk på nätet?


Ämnesstartare

Jag har nog testat det mesta på nätet för att träffa nya människor.

------------
Playahead när jag var 14 - 17 och nån period när jag var 19/20 och det gick bra

Helgon när jag var 20 - 21 och det gick väl helt ok

Lunarstorm när jag var 12 - 13 och dit går jag aldrig igen

Emocore när jag var 21 och det gick riktigt dåligt

Nattstad när jag var 18 - 19 + nu idag (21 år) och det går ganska dåligt

Facebook när jag var 20 - 21 och det gick åt helvete (ingen okänd människa svarar på mejl)

--

Det jag letar efter är alltså ett ställe där jag som 21-åring (snart 22) kan träffa nya människor på nätet. Jag gillar att skicka meddelande till folk och läsa deras profiler och ha en egen sida där jag kan ha några bilder på mig själv och en profilsida.

Inte dejtingsajter. Det är så krystat tycker jag. Folk är bara ute efter sex eller så är de desperata att bli tillsammans med någon. Oftast är det också 85% män och nästan inga tjejer. Ofta falska människor med en fasad...

Nattstad hänger jag ju lite på idag - men det finns ju inga Stockholmare nästan. Det är lite synd. Och kvalitén om man vågar säga det... på människorna är ju varierande. Mycket korkade människor och några få guldkorn.

---

Att träffa folk på nätet ser jag som någonting extra i min vardag. Självklart försöker jag träffa folk i verkligheten också genom gemensamma vänner, ibland fester, olika aktiviteter och sånt.

Men jag gillar nätet på nåt sätt när det gäller att träffa människor. Det finns så många människor att prata med som är öppna! Det är lite svårt att prata med någon okänd på tunnelbanan eller i skolan tycker jag.
----
Såklart man kan sätta sig bredvid någon okänd i caféterian i skolan och prata och bli vänner. Det har hänt mig en gång. Men i min skola är det inte särskilt bra sammanhållning... alla hänger med gamla gemenskaper och folk vill inte träffa nya människor.

---

Och jag älskar att träffa nya människor. Det ger mig energi om ni förstår vad jag menar! [smile]

--

Tack för alla seriösa svar!!!! [y]


   
Citera

Hahahah..beror ju inte på sidorna utan på dig, sluta bete dig äckligt desperat osv.


   
SvaraCitera

du e konstig weird kanske ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Hahahah..beror ju inte på sidorna utan på dig, sluta bete dig äckligt desperat osv.

Jo du har rätt i att det beror på mig - och inte sidorna. Men jag ville ge er en fingervisning på vem jag är som person så ni kan rekommendera rätt sidor till mig.

Uppenbarligen gillar jag ju lite emo-style, men tydligen gick jag inte hem hos emo-style så mycket. Däremot gick jag hem hos Playaheadfolket och Helgonfolket (lite grann i a f)

Facebook å andra sidan - där är det riktigt dålig svarsfrekvens. Jag menar det är ju mer en spionsida än en sida där man träffar nya människor. Ingen svarar en om man skickar ett mejl och man inte har någon gemensam vän. Därför gillar jag inte Facebook. Så den sidan säger jag här och nu: det är ingen sida för att träffa nya människor om man inte träffat dem i verkligheten

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

internet:

du e konstig weird kanske ??

Hahaha. Kanske det [wink]


   
SvaraCitera

pojkenmedguldbyxorna:

Faceboo

den e ju för folk man redan känner ir åtminstone har träffat irl .. hallå va f*n ??


   
SvaraCitera

Om det gått okej på en del sidor, varför inte fortsätta på dessa?


   
SvaraCitera

pojkenmedguldbyxorna:

Playahead

</3.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

pojkenmedguldbyxorna:

Playaheadfolket

</3 [cry].


   
SvaraCitera

pojkenmedguldbyxorna:

pojkenmedguldbyxorna

Blir det inte lättare att träffa folk om man inte letar? Menar inte att du inte ska anstränga dig men kanske ligga lågt ett tag och se vad som händer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Om det gått okej på en del sidor, varför inte fortsätta på dessa?

Jag började känna igen alla jag skrivit till på ställena. Uttömt helt enkelt. Nu börja jag känna samma sak med nattstad. Det finns liksom 20 - 30 stycken i min ålder i Stockholm som är frekvent online...

mkilum:

Blir det inte lättare att träffa folk om man inte letar? Menar inte att du inte ska anstränga dig men kanske ligga lågt ett tag och se vad som händer?

Jag förstår hur du tänker - men jag är inte typen som gillar att ligga lågt. Det går emot min livsfilosofi.

Och jag menar - hur ofta "ligger man inte lågt"? Jag spenderar i varje fall 5 - 6 timmar varje dag på bara struntgrejer. Då borde man kunna spendera 1 timma varje dag på någonting produktivt.

Såklart folk uppskattar laid-back attityd. Jag hetsar ju inte som här när jag försöker träffa folk, då blir människor stressade. Här behöver man inte anpassa sig till andra eftersom man är anonym.

kennyman:

</3 [cry].

Mmm. Det var ett bra ställe. Många stockholmare och mycket människor.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

internet:

den e ju för folk man redan känner ir åtminstone har träffat irl .. hallå va f*n ??

Haha har du social fobi eller? Känner du dig osäker när någon okänd försöker ta kontakt? [love] [party]


   
SvaraCitera

sluta leta


   
SvaraCitera

pojkenmedguldbyxorna:

mkilum

Jaha okej du tänker så, gör som du vill, blir nog bäst så[smile]


   
SvaraCitera

pojkenmedguldbyxorna:

Haha har du social fobi eller? Känner du dig osäker när någon okänd försöker ta kontakt?

nej, men facebook är privat och inte samma sak som andra forum, är min generella uppfattning om folks generellla uppfattning av facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sluta leta

Tack för rådet.

Men det är lika bra råd som att sluta jobba om man vill tjäna pengar. Eller om man vill bli full, att sluta supa. Eller om man vill bli hög att sluta steka. Eller att om man vill få en orgasm, att sluta pulla.


   
SvaraCitera

pojkenmedguldbyxorna:

Men det är lika bra råd som att sluta jobba om man vill tjäna pengar. Eller om man vill bli full, att sluta supa. Eller om man vill bli hög att sluta steka. Eller att om man vill få en orgasm, att sluta pulla.

det är din åsikt


   
SvaraCitera

Men sluta fokusera så mycket på att träffas till en början, känns som att du går alldeles för fort fram och skrämmer folk en aning.


   
SvaraCitera