Aviseringar
Rensa alla

träffa mitt ex, berätta för pojkvän?


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän är så otroligt kära och jag är lycklig med honom. Nu är det så att jag fått veta att mitt ex ska med på en semester i sommar (familjegrej) och min pojkvän är väldigt känslig med sådant. Han blir ledsen när han bara hör namnet av mitt ex.. Så vi har aldrig pratat om honom, nämner honom aldrig. och jag vill verkligen inte såra min pojkvän. Men jag vill heller inte hålla det hemligt för honom. Vad ska jag göra, någon? Borde jag berätta det? Jag vill verkligen åka på denna semester och är rädd att min pojkvän kommer be mig att inte åka.. Tacksam för svar


   
Citera

är era familjer kompisar alltså? då är det väl ändå inte så konstigt om han ska med..


   
SvaraCitera
blum
 blum

varför ska ditt ex med på er familjesemester öht?


   
SvaraCitera

alltså, säg som det är annars kommer han antagligen go bananas om han får reda på det efteråt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är liksom många familjer som ska åka, och vi har gemensamma "familjekompisar". Vi är liksom inte tillräckligt bra kompisar att umgås annars..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

alltså, säg som det är annars kommer han antagligen go bananas om han får reda på det efteråt [crazy]

Ja täntke på det.. men han kommer balla ur även om jag säger det innan känner jag[sad]


   
SvaraCitera
time
 time

Kan du inte ta med din pojkvän på semestern då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Kan du inte ta med din pojkvän på semestern då?

Han kunde inte ta ledigt då, redan frågat..


   
SvaraCitera

är väll bara säga som det är. ser inte problemet.


   
SvaraCitera
time
 time

maarilyn:

Han kunde inte ta ledigt då, redan frågat..

Då vet han ju att du åtminstone försökt få med honom. Det om något kan ju vara ett ganska konkret bevis på att du inte tänkt vänsterprassla med exet så fort ni åkt, om det är det din pojkvän är rädd för.

Hur gammal är han? Om han är lika gammal som du är så bör ni ju kunna sätta er ner och ha en vuxen diskussion om det här. Han måste kunna lita på dig, utan tillit går ingen relation framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är väll bara säga som det är. ser inte problemet.

problemet är att min pojkvän är extremt känslig.. och jag vill verkligen inte förlora honom. vet inte hur han kommer reagera och vill inte att han ska gå runt och vara orolig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Hur gammal är han? Om han är lika gammal som du är så bör ni ju kunna sätta er ner och ha en vuxen diskussion om det här. Han måste kunna lita på dig, utan tillit går ingen relation framåt.

Han är ett år äldre.. och ja, vi borde kunna prata om det.. vi har varit ihop i två år och har aldrig ens namnet på mitt ex (förutom en gång som inte blev rolig). Men min fråga blir då; hur ska jag få fram det? vill inte "förbereda" honom för att jag har något jobbigt att berätta, men kan ju inte heller "du förresten!"...


   
SvaraCitera

Din pojkvän verkar ju inte lita på dig för fem öre. Varför?


   
SvaraCitera

maarilyn:

Borde jag berätta det? J

Ja.

maarilyn:

Jag vill verkligen åka på denna semester och är rädd att min pojkvän kommer be mig att inte åka..

Det är ju hans problem då om han inte kan lita på dig.
Var ärlig och förklara allt noggrant.


   
SvaraCitera

ok, ditt problem också. men det är ju inte du som ska ändra på dig pga hans extrema svartsjuka.


   
SvaraCitera