Aviseringar
Rensa alla

Träffa tjej från nätet


Ämnesstartare

Hej[smile]

Jag har under ca 3-4 månader chattat med en tjej från nätet över msn/sms.

Nu är det så att vi har bestämt oss för att gå och sen en film på bio nu i helgen.

Båda är väldigt nervösa, men jag är enormt nervös och blyg och vet inte riktigt hur jag ska göra för att inte verka tråkig och vilka samtalsämnen och så man ska ta. Har inte riktigt pratat med någon tjej tidigare...

Vill helst försätta hålla kontakten med henne och verka så intressant som möjligt.

Behöver alla era tips och råd jag kan få, vad jag ska tänka på, göra och inte göra!


   
Citera
Ämnesstartare

tror hon är mer rädd för dig än du är för henne. Du är ju farlig liksom.


   
SvaraCitera

Farlig:

Har inte riktigt pratat med någon tjej tidigare...

[bigsmile]

nä, men chilla
fråga henne saker osv

var dig själv
om hon ej gillar dig då äre ju inget å ha iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prata om saker ni båda tycker om. Försök inte spela tuff utan var helt ärlig med att du är lite nervös.. det är hon säkert också.

Som blivande_japan sa: var dig själv.


   
SvaraCitera

Farlig:

Behöver alla era tips och råd jag kan få, vad jag ska tänka på, göra och inte göra!

Berätta att du är nervös, det blir garanterat lättare om ni pratar om det och kan skratta bort det, typ [smile] och om du säger det, så vet hon ju varför du beter dig knepigt om du nu mot förmodan skulle det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

INTE BIO

Sitta i mörkret med någon som man träffar för första gången. Bara sitta tyst liksom. [confused]

Fika först åtminstone?

Fast jag skulle ändå inte rekommendera bio på första "dejten" Jag tycker att man ska PRATA med varandra, sen kan man kanske gå på bio en annan gång.

Men det är förstås ditt/ert beslut. Lycka till hur som helst. Försök vara dig själv (i mörkret) [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bio är redan bestämt.

Men vi träffas en timme innan så vi hinner snacka lite och ska eventuellt dricka lite vilket hon ville göra.

Ser detta faktiskt inte som en dejt men man ska aldrig säga aldrig (ops). Utan siktar på en vänskapsrelation.

Mest rädd är jag vid mötet och samtalsämnen och att jag inte blir tråkig...

Vet inte om en kram är lämplig?[wink]

Jag är helt jäkla ovan/oerfaren när det gäller det motsattakönet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farlig:

Utan siktar på en vänskapsrelation.

Vad e dethär för mind-set?[n] Kommer gå skit[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farlig:

Vet inte om en kram är lämplig?[wink]

jo jag hälsar på kompisar med kramar de e ingenting sexuellt med det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det inte, tjejer är onda!!!!


   
SvaraCitera

Skämta om hur nervös du är...

... för det är ju kul!


   
SvaraCitera
pimpim

Farlig:

Vet inte om en kram är lämplig?

Kramar är alltid lämpliga[wink]


   
SvaraCitera
Lounge

GÖR DET INTE

skojja.............

GÖR DET INTe

skojja...........

GÖR DET INte

SKojja......

:-p

skojja.........

a..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farlig:

Mest rädd är jag vid mötet och samtalsämnen och att jag inte blir tråkig...

Tänk att du är bra! [smile] Fråga på, men inte för mycket. Ni lär väl veta en hel del om varandra redan eftersom ni har chattat i flera månader? Fråga iaf, något du kommer på, men glöm inte bort att prata själv också. Det är tråkigt med någon som bara frågar hela tiden. De flesta vill vara runt människor som bjuder på sig själva.

Farlig:

Vet inte om en kram är lämplig?

Do it! [smile]

Farlig:

Ser detta faktiskt inte som en dejt men man ska aldrig säga aldrig (ops). Utan siktar på en vänskapsrelation.

Det tycker jag är bra. Haha, inte för att jag bestämmer, men jag tycker personligen inte att man ska bestämma om det ska bli vänskap eller något mer innan man ens har träffats.

Apropå det här med att dricka; det blir nog lättare att prata när ni har fått i er lite alkohol. Låt det inte bli för mycket bara, för då är det ju alkoholen som gör dig modig och inte du! [wink]


   
SvaraCitera

Farlig:

Jag har under ca 3-4 månader chattat med en tjej från nätet över msn/sms.

Nu är det så att vi har bestämt oss för att gå och sen en film på bio nu i helgen.

Fuskis, du hittar i alla fall vänner(partners) över nätet. Om man själv bara hade den turen. Fan vad skoj att ni ska gå på bio, inget att vara nervös för ju. Kan ni snacka på nätet är jag hundra på att ni kan snacka IRL också[cool] Prata om TV-serier, musik, gemensamma intressen. Det finns hur mycket som helst att prata om!

Farlig:

Men vi träffas en timme innan så vi hinner snacka lite och ska eventuellt dricka lite vilket hon ville göra.

Ehhh, dricka? Du menar dricka som i dricka alkohol? I så fall: HAHAHAHA!

EDIT: Oj, såg att det var en gammal tråd. ): Får man fråga hur det gick? Haha


   
SvaraCitera