Aviseringar
Rensa alla

Träffat en tjej 2 ggr, kommunicerar mest med msn/sms, har problem att gå vidare med detta


Ämnesstartare

Verkade som det mest lämpliga stället att skriva detta i, hoppas någon vänlig person kan hjälpa mig i denna relation.

Så, ska ta allt från början:

Den 19e December så träffade jag en söt tjej efter min polares bands livespelning. Vi snackade lite den kvällen och hon bor kanske en timme från mig så det är inte alltför svårt att träffas.
Vi bestämde att vi skulle ses igen vid nyår och mycket riktigt gjorde vi det.
Det var fest hos mig med 15-20 personer och det blev en ganska lång strul-session med den här tjejen (båda var förövrigt nyktra). Notera att detta var andra gången vi träffades men jag uppskattade allt vi gjorde den kvällen, och hon tyckte likadant. Däremot tyckte hon nog att det gick lite för snabbt. Hon är ingen direkt partytjej som strular med flera killar varje kväll, utan det verkar som att både hon och jag vill inleda ett seriöst förhållande, men hon vill lära känna mig lite mer först.
Jag har föreslagit att vi kan ses vilken helg som helst någon gång efter lovet och hon tyckte att det lät bra.
Nu ligger problemet i kommunikationen. Vi har snackat på msn några gånger, och även om hon är en glad tjej som gärna sms-ar och snackar så verkar msn-konversationerna inte komma någonstans, vilket får mig att känna mig väldigt ointressant.
Jag brukar skriva rätt mycket, det kanske ni märker i det här inlägget, och senaste svaren jag fått på msn när jag berättat nått består oftast av "okej :)" etc. Som att hon verkar totalt ointresserad.
Jag vet när jag är för "på", och det vill jag ju såklart akta mig för då det kan vara riktigt jobbigt, även om jag skriver mycket.

Så, även om denna historia kanske blev lite onödigt lång så undrar jag hur jag ska gå vidare med detta. Vill inte att hon ska tröttna på mig innan vi träffats igen. Alla tips är välkomna. 🙂


   
Citera

Pastejköket:

Så, även om denna historia kanske blev lite onödigt lång så undrar jag hur jag ska gå vidare med detta. Vill inte att hon ska tröttna på mig innan vi träffats igen. Alla tips är välkomna. 🙂

Var online mer sällan.
Chatta och smsa mindre.
Försök träffas på riktigt.
Ring och prata! Personligare och bättre på alla sätt och vis, mysigare också. Prata i några timmar... Kom överens om att träffas.
Lycka till! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pastejköket:

"okej :)" etc. Som att hon verkar totalt ointresserad.

Men hon kanske inte orkar skriva jättemycket på msn? försök att inte analysera vad hon och du säger allt för mycket, och se inte dolda budskap i allting, det blir bara jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Var online mer sällan.
Chatta och smsa mindre.
Försök träffas på riktigt.
Ring och prata! Personligare och bättre på alla sätt och vis, mysigare också. Prata i några timmar... Kom överens om att träffas.
Lycka till! [cheers]

Jo det låter som bra tips.
Men det har hänt förut att man är online mindre, inte chattar/smsar etc. och då verkar kontakten försvinna helt.
Ett exempel är ju att båda "undviker" att kontakta varandra, av samma anledningar; att båda vill att den andra ska bli mer intresserad men att det slutar med att kontakten bara försvinner mer och mer. Hur skulle man lösa det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sannas:

Men hon kanske inte orkar skriva jättemycket på msn? försök att inte analysera vad hon och du säger allt för mycket, och se inte dolda budskap i allting, det blir bara jobbigt.

Hon skriver rätt långa sms men verkar alltid rätt uttråkad när man sitter på msn. Att hon inte orkar skriva mycket på msn men i sms tycker jag inte går ihop.
Jag försöker inte se dolda budskap eller något, eller så kanske det har blivit så undermedvetet då jag fått ganska starka känslor för den här tjejen, även om vi bara träffats två gånger.


   
SvaraCitera

Pastejköket:

Ett exempel är ju att båda "undviker" att kontakta varandra, av samma anledningar; att båda vill att den andra ska bli mer intresserad men att det slutar med att kontakten bara försvinner mer och mer. Hur skulle man lösa det?

Ring!
Och så sitter ni och pratar en massa om allt mellan himmel och jord. Fråga först om du inte stör så att ni har en massa tid. Du kan ju kolla TV-tablån så att du inte ringer mitt i Idol eller liknande. [crazy]
Träffas och prata irl mer. [y]
Mindre elektroniskt snack - det är inte bra. Så låg bandbredd på det. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pastejköket:

Att hon inte orkar skriva mycket på msn men i sms tycker jag inte går ihop.

Höhö, det går ihop (ibland). Jag är sådan själv, och min kille var också lite orolig i början. [smile]


   
SvaraCitera

Bjud henne på bio.


   
SvaraCitera

Myksa:

så att du inte ringer mitt i Idol eller liknande.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ring!
Och så sitter ni och pratar en massa om allt mellan himmel och jord. Fråga först om du inte stör så att ni har en massa tid. Du kan ju kolla TV-tablån så att du inte ringer mitt i Idol eller liknande. [crazy]
Träffas och prata irl mer. [y]
Mindre elektroniskt snack - det är inte bra. Så låg bandbredd på det. [n]

Jo det kommer nog bli mer snack i telefon och irl, bara att vi inte har hittat bra lägen att träffas på. En bra sak är att hon själv är rätt på, så jag känner mig inte så needy och för på själv. Hon skriver mest sms. Där brukar det vara hon som är taggad på att smsa först, och sen skriver hon ju rätt långa sms.
Klart att det kan bli alldeles för stelt att prata på riktigt om man har vant sig med sms och msn, men det är ändå ett bra sätt att lära känna varann.
Men jag tackar för tipsen. =)

My dreams are her:

Bjud henne på bio.

Känns så klichéaktigt, om man vill lära känna någon bättre. Då kan man väl hellre ha en myskväll hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar fråga via sms/msn om jag kan ringa personen så att jag har någon att prata medan jag kör/går/åker någonstans. Alltid ett bra svepskäl.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera