Aviseringar
Rensa alla

Träna.


Ämnesstartare

Jag har tränat i stort sett hela mitt liv. Men det senaste halvåret har det varit dåligt. Jag har spelat hockey i cirka tio år och efter att jag la av med hockeyn har jag kört muay thai i två år. Nu har jag tröttnat på det med.

Jag vet inte vad jag skall göra.. Man vill ju vara i bra form och sedan mår jag bättre av att träna. Men det måste vara kul också.

Jag har funderat på någon ny kampsport ev bjj eller taekwondo.

Har ni några förslag?


   
Citera
Ämnesstartare

Vet inte vad du tycker om att gymma men jag själv tycker att det är båda kul och skönt. Jag gjorde exakt samma sak - spelade hockey i 10 år och lade sedan tvärt av och kände att jag behöva börja med något nytt. Fick seriösa problem av att inte röra på mig, kunde typ inte sova om nätterna osv haha.


   
SvaraCitera
kachin

spring

eller

jogga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Vet inte vad du tycker om att gymma men jag själv tycker att det är båda kul och skönt. Jag gjorde exakt samma sak - spelade hockey i 10 år och lade sedan tvärt av och kände att jag behöva börja med något nytt. Fick seriösa problem av att inte röra på mig, kunde typ inte sova om nätterna osv haha.

Haha jag känner lite igen symptomen. Jag har tänkt på att börja gymma, det kanske är ett alternativ. Frågan är om man tröttnar, känner du att det är kul att gå dit? Tränar du med polare? Etc?

kachin:

spring

eller

jogga

Jo, gör det lite då och då. Men det är inte min grej, tycker inte det är kul..


   
SvaraCitera

Vad föredrar du, teama eller träna själv?
Utgå lite från det..
Boxning är att föredra tycker jag 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Haha jag känner lite igen symptomen. Jag har tänkt på att börja gymma, det kanske är ett alternativ. Frågan är om man tröttnar, känner du att det är kul att gå dit? Tränar du med polare? Etc?

För det mesta tränar jag med någon kompis, men ibland sticker jag dit själv för att få lite mer gjort. Fungerar i vissa fall lite som en ventil att sticka dit ensam och köra skiten ur sig och sitta och slappa i bastun efter. Jag tycker faktiskt att det är ganska kul och jag har inte tröttnat, snarare tvärtom. Jag tror att det kan bero på att jag redan är ganska vältränad och liksom inte känner att jag egentligen behöver gå dit.
Jag kan gå när jag vill, därför stannar jag-känslan liksom.
Är man tex för fet och vill göra något åt det känns det säkert som att man är bunden och tvingad att gå och träna och kan liksom inte riktigt njuta av det. [y]
I början var det lite sådär, men man vänjer sig, dels vid träningen, men att vänja sig vid lokalen kan också vara viktigt. Nu för tiden känns det som att jag går till mitt gym, jag kör mina övningar osv. Man börjar känna igen folk osv. det blir en skönare miljö 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grisarkansjunga:

Vad föredrar du, teama eller träna själv?
Utgå lite från det..
Boxning är att föredra tycker jag 🙂

Alltså jag gillar ju den sociala biten.. Men även om thaiboxning är en individuell sport, snackar man ju med alla i gruppen, så de blir socialt.

Jo boxning är kanske något också. Det skall vara bra träning iaf och det är ju boxning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

I början var det lite sådär, men man vänjer sig, dels vid träningen, men att vänja sig vid lokalen kan också vara viktigt. Nu för tiden känns det som att jag går till mitt gym, jag kär mina övningar osv. Man börjar känna igen folk osv. det blir en skönare miljö 😀

Okej, jag förstår vad du menar..

Det är ett svårt val.. [shake]


   
SvaraCitera

Äsch, det är ju bara pröva sig fram helt enkelt.
Man ska inte göra det så bekvämt för sig med att ta det första bästa.
Vem vet, du kanske älskar att dansa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grisarkansjunga:

Äsch, det är ju bara pröva sig fram helt enkelt.
Man ska inte göra det så bekvämt för sig med att ta det första bästa.

Det är sant. Men man har ju ändå en känsla av vad som verkar kul.

grisarkansjunga:

Vem vet, du kanske älskar att dansa?

Jovisst det är säkert kul. Men jag är ute efter annan träning 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MMA! Definitivt MMA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Har ni några förslag?

Tantgympa. Nejmen det finns ju alla möjliga kampsporter och gyminrättnignar.
Kanot kanske vore något? Eller simning?
Bob ser skoj ut, och slalom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blackorwhite:

MMA! Definitivt MMA

Okej. Då tänker jag bara på en sak. Alltså det var lite samma stil i min muay thai folk kom dit för att slåss och sparringen kunde rent ut sagt vara vild ibland. De flesta av dem slutade dock efter ett tag, men det fanns alltid några kvar. Det var riktigt jobbigt. Människor som tror att det är en match när man tränar..

Men jag har faktiskt tänkt på MMA förut och jag har några polare som tränar det och några som har tränat med mig förut som skall börja. Så det kanske kunde vara något.

Annars känns det som om thaekwondo är grunden till all egentlig kampsport. Känner några som tränar det och de bästa i deras klubb har både vunnit vm i muay thai och em i kickboxning och massa stora taekwondo tävlingar..

Men som sagt känner mig osäker, kanske värt att testa MMA eftersom det är najs träning och en del gym (iaf på min klubb.. har hört att inte alla klubbar kör det).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Okej

ska du köra MMA är det perfekt om du kört Muay Thai tidigare, ska du köre taekwondo äre ingen bra idé att mixa det och MMA, du kommer få mycket krångel med ditt stance osv, men har du en bra bakgrund i Muay Thai är MMA den absoluta uppföljaren enligt mig

Men det beror ju på vad du känner för, både Muay Thai och taekwondo lägger ju mycket fokus på sparkar och knän, men MMA är bra då du ändå kan variera och du kommer garanterat få nytta av dina Muay Thai-kunskaper, i Taekwodo är jag inte lika säker om det kommer funka, visst så länge du kan sparka och så men det jag egentligen menar är att kör du MMA kommer du ha nytta av din Muay Thai-bakgrund samtidigt som du får lära dig mycket nytt, exempelvis brottning, men det är upp till dig, det handlar om vad du är intresserad av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blackorwhite:

av

Jo precis. Men jag vill iaf undvika alla grottmongon som kommer till klubben för att slåss.. det finns liksom inte i teakwondo, det är för hård disciplin etc där.. men man får väl börja och sedan träna likte så man blir av med dem bara..


   
SvaraCitera