Aviseringar
Rensa alla

Träna.


Ämnesstartare

jag är gud:

jag vill iaf undvika alla grottmongon som kommer till klubben för att slåss..

på min klubb har vi inga såna, i MMA är de dessutom riktigt tydliga med att det inte ska användas utanför träningen, om din tränare inte är sån, då är han usel.. det är inte eleverna som problemen grundar sig på, det är den som lär ut.. men de brukar vara riktigt tydliga med att inte använda sig av det de lär ut utanför träningslokalen, så oroa dig inte

du kommer säkert få stryk, det kommer med största sannolikhet göra ont dagen efter, jag har ont i armen och nacken nu men det ingår helt enkelt.. ska du köra MMA måste du vara beredd på riskerna, det är fullkontakt, inte balett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blackorwhite:

du kommer säkert få stryk, det kommer med största sannolikhet göra ont dagen efter, jag har ont i armen och nacken nu men det ingår helt enkelt.. ska du köra MMA måste du vara beredd på riskerna, det är fullkontakt, inte balett

Jo det är klart att jag är med på det.

Jag har förövrigt inte bestämt mig än!! Känner en sjuk beslutsångest, är innte på bjj nu. Men samtidigt vet jag inte om det är grejen heller.

Har ni något förslag om är najs, behöver inte vara kampsport. Bara det är gruppträning där man peppar varandra etc (kan fan inte träna om inte någon säger till mig).


   
SvaraCitera

Börja i MMA 🙂

Sen kan du börja i lite sköna sporter, som isbandy eller handboll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

Jag har förövrigt inte bestämt mig än!! Känner en sjuk beslutsångest, är innte på bjj nu. Men samtidigt vet jag inte om det är grejen heller.

jag har en på min träning som kört bjj tidigare, han säger att det är värdelöst då det är mer teknikträning, knappt någon fys och man kan inte puckla på varann och verkligen ta ut aggressionerna på samma sätt som i MMA

men det är vad han tycker, jag har aldrig testat BJJ (även om många grejer vi kör när vi tränar brottningsteknik är taget därifrån) så jag vet inte mkt, men vill du ha mer action och köra lite mer aggressivt ska du välja MMA, det är också kul på så sätt att man kör allt, man varierar hela tiden ist för att låsa sig fast på en stil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blackorwhite:

man kan inte puckla på varann

Det tycker jag bara är bra, har som sagt tränat mycket muay thai nu och det har väl varit ok, men skader har man fått! och då menar jag inte bara lite ont i armen utan, brutna revben etc..
helt jävla sinnes när man tänker påd et nu i efterhand.

men att det är mycket fys är vitkigt, man vill ju bli trött på träningen 😛

men hur är folket som kör mma då? är det inte svårt att sparras?

jag vill inte satsa på att tävla utan bara träna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

men att det är mycket fys är vitkigt, man vill ju bli trött på träningen 😛

men hur är folket som kör mma då? är det inte svårt att sparras?

jag vill inte satsa på att tävla utan bara träna.

no pain no gain så det är bara bra[wink]

nu har jag bara kört i 3 månader men de som varit med ett tag tar det lite lugnare (tror jag iaf) och hjälper oss och ger oss råd, jag själv försöker hjälpa de som kommer dit helt färska och man säger att man ska ta det lugnt men det slutar ändå med att man pucklar på varann men åtminstone har man koll på vad man gör, så man kör ju taktiskt ändå, gäller bara att inte backa ur och aldrig ge upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är gud:

men hur är folket som kör mma då? är det inte svårt att sparras?

blackorwhite försöker bara leka ball.

MMA sparring är som sparring i thaiboxning bara att det är andra tekniker även fast det kan vara väldigt likt. Många klubbar delar upp det så att du bara kör thai ett pass, och bjj utan gi/submission wrestling (om det är en bra klubb anpassat till MMA). Sen kommer det till pass där det är inriktad på mer ren MMA. Men det skiljer sig från klubb till klubb. Men jag skulle vilja påstå att sparringen i de flesta klubbar oftast är uppdelat mellan stående och mark bland nybörjare.

Om du känner att det stående gamet inte är nåt för dig låter ju BJJ väldigt bra. Beror från klubb till klubb hur mycket tid som fördelas mellan teknik, sparring och fys. Men utan teknikträningen så blir det inte så roligt. Gäller både MMA-klubbar och renodlade bjj-klubbar. Vissa klubbar har fyspass eller tävlingsgrupper med mycket fys.


   
SvaraCitera

Du får prova dig fram tills du hittar din grej helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adekvat:

d

Ok, jo tack.. jo men jag tror jag skall prova bjj efter julen nu 🙂

youknowit:

Du får prova dig fram tills du hittar din grej helt enkelt.

Yes 😛 Skall kolla om bjj kan vara nått nu då.. annars får jag väl fortsätta mitt letande..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du tycker att jogga och att cykla är tråkigt..kan du ju alltid prova med bergsklättring[crazy]


   
SvaraCitera

jag är gud:

Har ni några förslag?

Börja träna mma-fight[y]


   
SvaraCitera

Woho:

Börja träna mma-fight

Håller med.

Är ju världens hårdaste kampsport.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simma, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Börja träna mma-fight[y]

FreeWay89:

Håller med.

Är ju världens hårdaste kampsport.

mm, men jag är inte säker på att jag vill hålla på med en ashård kampsport det är bara det.. :S jag är fortfarande osäker

agitation:

Simma, kanske.

Bra träning! Men förbannat tråkigt i min mening.


   
SvaraCitera

jag är gud:

mm, men jag är inte säker på att jag vill hålla på med en ashård kampsport det är bara det.. :S jag är fortfarande osäker

Behöver ju inte vara hård.

Tror nog att tränaren kan träna dig i mer din takt eller hur du vill ha det.


   
SvaraCitera