Aviseringar
Rensa alla

Träna bröstmuskler.


Ämnesstartare

Hur tränar man dom på bästa sätt?

Just nu gör jag samma princip som att bänka, fast jag gör med 2 hantlar. Fast det känns nästan inte som att det tar så mycket i bröstmusklerna utan mest i axlarna.

Vad gör jag för fel?
Och finns det bättre träningssätt för att träna bröstmusklerna?

[party]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Köp gymkort, fråga nån vägledare där för bästa resultat. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det är bröstmusklernas fästen som du känner att det tar i, inte i axlarna. Annars kan du testa cable cross, den gillar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClaytoN:

Köp gymkort, fråga nån vägledare där för bästa resultat. [y]

z i n:

Jag tror det är bröstmusklernas fästen som du känner att det tar i, inte i axlarna. Annars kan du testa cable cross, den gillar jag.

Kanske ska tillägga att jag tränar med hantlar hemma, orkar inte gå på gym då jag är för lat. x)


   
SvaraCitera

OM du går på gym så finner du att jsut den lättaste muskeln att träna är bröst, ironiskt nog är det nästan vårtom om man inte gymmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ha som regel att köra basövningar. En basövning för just bröst är bänkpress.

Finns en rad olika övningar. Hantelpress, hantelflies, dips etc. Bänkpress är nog den som är mest effektiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Kanske ska tillägga att jag tränar med hantlar hemma, orkar inte gå på gym då jag är för lat. x)

Phail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Och finns det bättre träningssätt för att träna bröstmusklerna?

Kör armhävningar typ 20x3 eller 15x3 vet itne vad du klarar.
Man tränar hela brösten+ armarn och ryggen med armhävnignar, SKIT BRA TRÄNING.

Och för extra resultat så kan du byta sättet du har benen och armarna,
tex ta upp benen på en soffa ibland,för att byta muskler och ändra lite på sättet du tränar

gör de 5dar i veckan och du ser skillnad efter 1 månad


   
SvaraCitera

Underbarnet:

Kör armhävningar typ 20x3 eller 15x3 vet itne vad du klarar.
Man tränar hela brösten+ armarn och ryggen med armhävnignar, SKIT BRA TRÄNING.

Träning med kroppen som belastning bygger absolut inte muskler lika snabbt som när man använder traditionella vikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fusion:

Träning med kroppen som belastning bygger inte i närheten muskler lika snabbt som när man använder traditionella vikter.

Armhävningar är bästa träningen du kan göra utan redskap,och de är en bra, hmm vad ska man säga,de bygger upp en bra bas om man inte har tränat förut. De är även typ Omöjligt? att träna fel med armhävningar, Och det kan man göra med vikter, Röra armarna fel,ta för tungt osv som nästan alla gör på gym.

men visst,vet du hur du tränar på gym och har en bas kropp då ger vikter mera för att du har kommit upp i den styrkan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uthållig blir du nog, men speciellt mycket mer muskelmassa kommer du inte få om du inte ökar belastningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

gör de 5dar i veckan och du ser skillnad efter 1 månad

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Annars kan du testa cable cross, den gillar jag.

Lätt bäst. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Uthållig blir du nog, men speciellt mycket mer muskelmassa kommer du inte få om du inte ökar belastningen.

de bygger en fin bas,har du ingen polare som varit MP eller jägare i lumpen? de gör armhävningar och springer + lite mera skit,de bygger rätt mycket på armarna och bröst.
fast de gör typ 50x3 och några gånger om dan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

de bygger en fin bas,har du ingen polare som varit MP eller jägare i lumpen? de gör armhävningar och springer + lite mera skit,de bygger rätt mycket på armarna och bröst.
fast de gör typ 50x3 och några gånger om dan

+ Bänkpressar? har de ingen extra vikt när de gör sina armhävningar tror du?


   
SvaraCitera