Aviseringar
Rensa alla

Träna efter nygjord tatuering?


Ämnesstartare

Tja! För ca 10 dagar sen gjorde jag min första tatuering.

Dem första dagarna bildades det sårskorpor snabbt och den sista sårskorpan lossnade efter sjunde dagen. Har smörjt in den fint osv, dock supit lite men äsch, yolo. Den verkar ha läkt fint och ytan känns bra, det buktar ut lite bara.

Nu är min fråga. Kan jag träna med den? Har den nämligen på min högra axel/skulderblad. Och när jag tränar så brukar jag använda just den muskeln som sitter där. Tränar liksom alltid axlar och armar. Anledningen till varför jag undrar om det går att träna med den nu, är för att jag hört från vissa att tatueringen kan på så sätt spricka i huden eftersom att huden töjs när man tränar och att bläck sipprar ur typ(?). Och min tatuering sitter ju på muskeln som jag använder när jag väl tränar.

Har sån sjuk träningsabstinens och det var 10 dagar sedan jag gjorde min kära tattoo. Är det good to go eller kommer jag riskera att förstöra den? 

Den ser för övrigt ut såhär :3

644197_519334011467911_1772659555_n.jpg


   
Citera

sluta träna bara axlar och armar och  börja träna ben.....

Kan  inte hjälpa dig mer än att föreslå att du googlar och kollar in riktiga tränings- eller maybe.tatueringsforum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

sluta träna bara axlar och armar och  börja träna ben.....

Kan  inte hjälpa dig mer än att föreslå att du googlar och kollar in riktiga tränings- eller maybe.tatueringsforum.

ahmen åh


   
SvaraCitera

RING TATUERAREN VAFAN


   
SvaraCitera

cool killee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

cool killee

dvd


   
SvaraCitera

vhs


   
SvaraCitera

Jag tränade typ 3 dagar efter att jag gjorde min, dock fick jag inga sårskorpor.


   
SvaraCitera
salmon

Jag har läst på någon tatueringssida att man inte ska träna de första dagarna efteråt för att kroppen ska vila osv. En tatuerare sa något liknande till mig efter en session, men jag vet inte. Fast tio dagar? Då äre nog bara köra! Söt


   
SvaraCitera