Aviseringar
Rensa alla

träna mage och lår


Ämnesstartare

Jag har precis börjat gymma(ca 5 gånger) men fattar typ ingenting ändå så jag undrar hur tränar man magen, jag vill egentligen bara ha bort allt fett men ändå vill jag ha tränad mage men inte för mycket om ni nu fattar. Sen så vill jag ha smala lår, jag har redan ganska smala men de är fettigt på insidan så jag vill ha bort det också, Hur gör man? [rolleyes]


   
Citera

Punktförbränning är något som inte funkar så bra, så om du vill bli av med fett är det intensiv konditionsträning och en längre period där du ligger på energiunderskott som gäller.

Du kan väl be ditt gyms instruktör att gå igenom ett par magövningar med dig? Finns massvis med magövningar. [smile]

Du även gå in på http://www.kolozzeum.com/forum, där kan du hitta massvis med tips och information på fettförbränning.


   
SvaraCitera

Hmm, länken blev fel p.g.a. mitt kommatecken. http://www.kolozzeum.com/forum ska det vara.

Ber om ursäkt för dubbelpost. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jerkix:

så om du vill bli av med fett är det intensiv konditionsträning och en längre period där du ligger på energiunderskott som gäller.

Nja, vid intensiv konditionsträning använder kroppen hellre glykogen (muskellagrade kolhydrater) ska man förbränna fett är det mer lågintensiv träning som gäller, typ ut och gå i rask takt!

Det finns många fina magövningar du kan träna hemma, t. ex "båten", "plankan" eller situps. I gymmet kan du ju köra bellyback.

Jerkix:

en längre period där du ligger på energiunderskott som gäller.

Beror ju lite på, tränar du hårt och vill ha muskler är det ju snarare överskott du vill ha, fettet förbränner du ju ändå om du tränar.

Fast om du inte tränar så hårt och bara vill gå ner i vikt, så visst, då behövs ju ett underskott.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Nja, vid intensiv konditionsträning använder kroppen hellre glykogen (muskellagrade kolhydrater) ska man förbränna fett är det mer lågintensiv träning som gäller, typ ut och gå i rask takt!

Man bränner kalorier på båda. Jag föredrar dock intensiv konditionsträning framför gång (lågintensiv). Är väl upp till trådskaparen. [smile]

Blivande_japan:

Fast om du inte tränar så hårt och bara vill gå ner i vikt, så visst, då behövs ju ett underskott.

Det var i alla fall så jag uppfattade det. Är personligen ett fan av deffning då det funkat mycket bra för mig.

Blivande_japan:

"plankan"

Älskar den.[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jerkix:

Man bränner kalorier på båda. Jag föredrar dock intensiv konditionsträning framför gång (lågintensiv). Är väl upp till trådskaparen.

Fast om du hade läst vad jag hade skrivit hade du upptäckt att man inte bränner fett utan glykogen och det är fett hon vill bränna.

Jerkix:

Älskar den.[bigsmile]

Vem gör inte? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja man brukar ju säga att man ska ligga på ca 60-70% utav sin maxpuls för att förbränna effektivt tror jag...

Annars börjar du gymma, äter bra och ligger på ett lätt underskott hela tiden.
(finns det inte massa sådanahär trådar redan?

Fällkniven är en killer när det gäller magträning,


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Fast om du hade läst vad jag hade skrivit hade du upptäckt att man inte bränner fett utan glykogen och det är fett hon vill bränna.

Jag läste vad du skrev, men svarade på mitt eget lilla vis. [cute]


   
SvaraCitera

Lev på endast vatten i en vecka osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

text

du bränner alltid fett, om du äter en viss mängd och gör av med en viss mängd så resulterar det i antingen viktuppgång eller viktnedgång. Det finns inga aktiviteter som bränner olika saker på lång sikt.

kalori in - kalori ut = viktförändring

svårare än så är det inte.

Jerkix:

Man bränner kalorier på båda

säger egentligen allt.


   
SvaraCitera

Rapid:

du bränner alltid fett, om du äter en viss mängd och gör av med en viss mängd så resulterar det i antingen viktuppgång eller viktnedgång. Det finns inga aktiviteter som bränner olika saker på lång sikt.

För att förbränna fett behöver du mer syre än om du förbränner kolhydrater (glykogenet i musklerna), därför använder kroppen kolhydrater vid högintensiv träning (där du inte klarar få i dig lagom stora doser syre), när kolhydraterna (glykogenet) tar slut orkar du inte ha samma tempo och börjar kroppen använda fett, men du klarar inte hålla tempot längre.


   
SvaraCitera

Rapid:

säger egentligen allt.

Kul att vi är överens för en gångs skull. [bigsmile]

Blivande_japan:

...

Kan du ta fram en källa på allt det du skrev? Skulle verkligen vilja se vart du har fått det där ifrån.


   
SvaraCitera

Jerkix:

Kan du ta fram en källa på allt det du skrev? Skulle verkligen vilja se vart du har fått det där ifrån.

visst, men kan ta tid, kursen specialidrott a är på 200 poäng... -.-' måste hitta skiten


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

visst, men kan ta tid, kursen specialidrott a är på 200 poäng... -.-' måste hitta skiten

Haha, låter roligt.. Men visst, återkom med det du.


   
SvaraCitera

Jerkix:

Haha, låter roligt.. Men visst, återkom med det du.

Dock kan jag väl erkänna att jag inte är lika säker längre efter att ha googlat, tänkte inte på faktumet att det där med att man förbränner mer fett vid lågintensiv träning är procentmässigt. Dock så är det ett faktum att man inte klarar hålla ett lika högt tempo när kroppen använder sig av fett som energikälla som när den använder sig av glykogen.


   
SvaraCitera