Aviseringar
Rensa alla

träna magen


Ämnesstartare

hej jag är tjej och vill få synliga magmuskler, riktigt riktigt synliga alltså.
Gör ca 150 situps om dagen, löper 2 dagar i veckan. Hållt på i några månader men ser inget resultat.. någon som har något tips? Vad finns det för andra effektiva övningar än bara situps? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Vila musklerna oftare. Ligg på kaloriunderskott. Förbränningsträning (ex springa).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna tyngre? Du ska ta så mycket vikt att du max orkar göra 10 repitioner, och så måste du få bort massa fett också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör inte bara vanliga situps utan variera med sidositups, cykla med benen, ha benen rakt upp o för dem sakta ner o upp igen, den sist nämda älskar jag 😀 men de finns en massa, kolla även upp pilates övningar för att stärka inre magmusklerna 😀 men som de andra säger man måste även lägga till konditions träning som gör fettförbränning för bästa resultat, lycka till


   
SvaraCitera

Wikingline:

150 situps

kanske är petig, du kanske menar crunches? annars rekommenderar jag dessa istället och inte så många som 150, variera med dragonflags, vikt på bröstet/bakomhuvudet osv googla lite så hittar du massor.
Men hur hårt du än tränar så måste du ha relativt lite kroppsfett vilket kan åtgärdas genom gå/löpa innan frukost/kväll, intervaller etc

Edit: och självklart hålla reda på kosten!

Lycka till
/J


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera