Aviseringar
Rensa alla

Träna när man är förkyld?


Ämnesstartare

Är ganska förkyld men vill sticka på träning, bra eller dum idé? Vet att man ej ska träna när man är sjuk, men förkylning är ju inte prostatacancer direkt. Hur farligt är det att träna om man är förkyld? Är mest trött av det, har ej huvudvärk eller nåt sånt. Trött i ögonen och lite öm i kroppen typ.


   
Citera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Är ganska förkyld men vill sticka på träning, bra eller dum idé?

Dum idé, läser patofysiologi just nu föreläsaren säger att man kan få allvarliga hjärt och kärlsjukdomar om man tränar när man är sjuk. Spelar ingen roll vilken ålder man är i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Let us put it this way
Dem flesta av mina vänner och mig som tränat trots förkylning vaknade upp dagen därpå med ännu värre förkylning+hosta+ev annat 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Dum idé, läser patofysiologi just nu föreläsaren säger att man kan få allvarliga hjärt och kärlsjukdomar om man tränar när man är sjuk. Spelar ingen roll vilken ålder man är i.

Fan då. 🙁 Jaha, vad ska jag då göra? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

se en film eller tre istället[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Fan då. 🙁 Jaha, vad ska jag då göra? [mad]

Eller spela wow, fast då finns risken att man spelar det även om man är frisk [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEJ DU KAN DÖ!!11 [sad][sad][cry]


   
SvaraCitera

Fick svinont i halsen och bröstkorgen som följd av att jag en höstdag bestämde mig för att ut o jogga under en ångestattack när jag samtidigt var förkyld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det så att du möjligen har något form av virus så kan det orsaka hjärtinflammation, i värsta fall. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Eller spela wow, fast då finns risken att man spelar det även om man är frisk [shake]

Har ej WoW, verkar ej särskilt kul. :/ Har klarat alla mina spel och vet inga kul att tanka.

Sara Har Kiwi:

NEJ DU KAN DÖ!!11 [sad][sad][cry]

Snällt att du bryr dig. [blush] Du gifta?????? [wink][wink][wink]

passaro:

Är det så att du möjligen har något form av virus så kan det orsaka hjärtinflammation, i värsta fall. [party]

Meh, jävla kuk. Förkylning kan ju inte vara så farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Meh, jävla kuk. Förkylning kan ju inte vara så farligt.

Det han säger stämmer faktiskt.[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Meh, jävla kuk. Förkylning kan ju inte vara så farligt.

Nä, beror på hur allvarlig den är. Har du lite huvudvärk och nyser lite då och då - inte så stor fara. Är det dock mer allvarligt med bland annat halsont och så vidare, då kan det bli illa.

Vad ska du träna, förövrigt? Kampsport? Inte så smart att träna då, oavsett om den är allvarlig eller inte. Ganska jobbigt att träna just det när man är förkyld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Det han säger stämmer faktiskt.[crazy]

passaro:

Nä, beror på hur allvarlig den är. Har du lite huvudvärk och nyser lite då och då - inte så stor fara. Är det dock mer allvarligt med bland annat halsont och så vidare, då kan det bli illa.

Har ont i nacken men vet ej om det är därför eller för att jag suttit konstigt vid datorn. Känns sådär skumt ömt. Annars är jag mest trött och snuvig. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Har ont i nacken men vet ej om det är därför eller för att jag suttit konstigt vid datorn. Känns sådär skumt ömt. Annars är jag mest trött och snuvig. [crazy]

passaro:

Vad ska du träna, förövrigt? Kampsport? Inte så smart att träna då, oavsett om den är allvarlig eller inte. Ganska jobbigt att träna just det när man är förkyld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad ska du träna, förövrigt? Kampsport? Inte så smart att träna då, oavsett om den är allvarlig eller inte. Ganska jobbigt att träna just det när man är förkyld.

Men fan då, var ju det. :@

Får väl dricka te och vara sjuk istället då. [sad]


   
SvaraCitera