Aviseringar
Rensa alla

Träna på gym


duden
Ämnesstartare

Hej! Jag ska börja träna på gym och jag undrar om någon har tips/erfarenheter att dela med sig av eller saker man kan tänka på Glad


   
Citera
Exner

Vad har du för mål med träningen?


   
SvaraCitera

fråga exner han e beef cake


   
SvaraCitera
duden
Ämnesstartare

Exner:
Vad har du för mål med träningen?

Känner mig svag nu så jag antar att jag vill bli starkare


   
SvaraCitera
Exner

duden:

Känner mig svag nu så jag antar att jag vill bli starkare

Alright. Rekommenderar att du kör uppvärmning roddmaskin i tio minuter, och sedan kör basövningar som tränar många muskelgrupper åt gången.

knaboj-utforande.gifMarklyft-Toes-to-bar2.jpgtest2.gif


   
SvaraCitera
Exner

Börja med väldigt låga vikter, så att du får in rörelserna. Är frestande att lägga på mycket, men då kommer du att få problem senare. När du märker att du har fått flyt i alla övningarna, ska du gradvis öka varje vecka för att bryta ned musklerna så att de byggs upp starkare.


   
SvaraCitera
Exner

Bänkpress  och Knäböj:

Värm upp med endast stången några gånger.
Kör sedan 5 upprepningar av rörelsen med rätt vikt, vila sedan fem minuter och kör igen, vila 5 minuter, och kör igen. 

Marklyft:

Värm upp med minst vikterna. Kör sedan två lyft tills du är uppe i lagom vikt. Ta då paus och kör sedan fem upprepningar.


   
SvaraCitera
Exner

Tickstart:
fråga exner han e beef cake

Inte längre, tyvärr. Var i bra form året efter gymnasiet, men hade inte tid och motivation att hålla igång när jag började studera också.


   
SvaraCitera
duden
Ämnesstartare

Exner:
Börja med väldigt låga vikter, så att du får in rörelserna. Är frestande att lägga på mycket, men då kommer du att få problem senare. När du märker att du har fått flyt i alla övningarna, ska du gradvis öka varje vecka för att bryta ned musklerna så att de byggs upp starkare.

Ska tänka på det. Hur ska man tänka med set och reps, visst har de nån betydelse?


   
SvaraCitera
Exner

duden:

Ska tänka på det. Hur ska man tänka med set och reps, visst har de nån betydelse?

Se inlägg ovan. = )


   
SvaraCitera

duden: Hur ska man tänka med set och reps, visst har de nån betydelse?

Nej.


   
SvaraCitera

INGEN ALLS!!


   
SvaraCitera

bara storleken har betydelse. på vikterna


   
SvaraCitera

och kuken förstås


   
SvaraCitera

som sagt, jag lyfter bara på den så får jag mer träning än på vilket gym somhelst


   
SvaraCitera